مشهد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سهمیه میوه تنظیم بازار این استان در نوروز امسال، ۸۰۰ تن تعیین شده است که تامین و توزیع آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

آرش آوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه میوه تنظیم بازار در خراسان رضوی شامل ۳۰۰ تن سیب زرد و ۵۰۰ تن پرتقال تامسون است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی و کمیته راهبری میوه، امسال تامین و توزیع میوه توسط بخش خصوصی محقق می‌شود که اکنون ذخیره‌سازی آن در مراحل نهایی است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در این رابطه سه مباشر تامین و توزیع میوه در بخش خصوصی کار را بر عهده دارند که شامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید، اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی و اتحادیه میادین میوه و تره بار هستند.

آوان بیان کرد: ۲ اتحادیه تعاونیهای تولید و روستایی در مجموع توزیع ۲۰۰ تن سیب و پرتقال و اتحادیه میادین میوه و تره بار نیز ۶۰۰ تن از این ۲ میوه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع میوه توسط شهرداری مشهد در اختیار تمامی مباشرین قرار می گیرد، گفت: در خصوص تامین میوه شب عید شهرستان ها نیز در صورت نیاز از طریق اتحادیه میادین میوه و تره بار مشهد صورت می گیرد.

آوان اظهار کرد: جلسات هماهنگی برای تعیین قیمت و تاریخ توزیع میوه تنظیم بازار به زودی برگزار می شود.