اهواز – ایرنا - چهارمین همایش ملی علوم ورزشی با پذیرش ۱۳۵ مقاله روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه به صورت برخط در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا دبیر علمی همایش ملی علوم ورزشی روز چهارشنبه در آیین آغاز این همایش بیان کرد: ۱۳۵ مقاله از ۱۶۶ مقاله ارسال شده به دبیرخانه‌ پذیرفته شده که ۲۷ مقاله در گرایش رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی، ۴۸ مقاله در گرایش مدیریت ورزشی، ۴۴ مقاله در گرایش فیزیولوژی ورزشی و ۱۶ مقاله با موضوع آسیب‌شناسی است.

سعید شاکریان افزود: همایش علوم ورزشی با رویکرد ورزش، سلامت و جامعه آغاز شد و سخنرانی‌ها در سه گرایش مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی ارائه می‌شوند.

وی گفت: امید است با برگزاری این همایش و بهره گیری از نظرات کارشناسان این حوزه، موفق شویم راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات حوزه‌ ورزشی کشور ارائه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز با تاکید بر اینکه توسعه‌ علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر کشوری در گرو توجه ویژه به حوزه پژوهش است، بیان کرد: توسعه بدون توجه به پژوهش، پایدار نیست و مسیر بالندگی را طی نخواهد کرد.

حمید بنی تمیم اضافه کرد: ترسیم اهداف در حوزه پژوهش از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است و برای تحقق آن از همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: این اداره کل در سال‌های اخیر در ردیف ادارات برتر کشور در حوزه‌ تعامل با دانشگاه‌ها بوده و امید است بتوانیم این جایگاه را حفظ و به صورت کاربردی از ظرفیت‌های جامعه‌ دانشگاهی استفاده کنیم.

براساس این گزارش، سخنرانی‌های گرایش‌های مدیریت ورزشی و فیزیولوژی ورزشی همایش ملی علوم ورزشی امروز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه و گرایش‌های رفتار حرکتی و روان‌شناسی پنجشنبه به نشانی http://meeting.scu.ac.ir/ncss۴orl ارائه خواهند شد.