مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: سخت‌گیری بی مورد و خارج از بخشنامه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به ویژه وام ازدواج قابل قبول نیست و حل این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان مهاباد افزود: پرداخت تسهیلات بانکی در راستای کمک به ازدواج و اشتغال جوانان باید با تسهیلگری بانک‌ها همراه باشد لذا با سخت گیری در تضامین بانکی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از بانک‌های عامل انتظار قانونی شکنی در پرداخت وام را نداشته و تنها درخواست داریم طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی و براساس قوانین ابلاغی در پرداخت وام عمل کنند.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه روسای شعب بانکی موظف به اجرای سیاست‌های دولت برای کمک به جوانان و سایر اقشار هستند لذا تخطی از برنامه‌های پیش بینی شده پیگیری خواهد شد.

عباسی اجرای مسابقات ورزشی و شاد را یکی از نیازهای اصلی جامعه دانست و گفت: هر اندازه بتوان برنامه‌های مورد علاقه جوانان را بیشتر اجرا کرد در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی با جوانان اظهار کرد: جلسات هم اندیشی با جوانان و افراد صاحب نظر برای شنیدن دغدغه و مشکلات آنان و پیگیری بهتر مسایل این قشر مهم در دستور کار قرار دارد.

عباسی جوانان از گرانبهاترین سرمایه‌های نظام دانست و یادآور شد: باید آموزه‌های دینی، ادب و رفتار اسلامی از طریق ویژه برنامه‌های فرهنگی در بین جوانان تببین و تبلیغ شود تا بتوان در مقابل هجمه های دشمنان و تمرکز آنها بر روی جوانان ایستادگی کنیم.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع شده است.