زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور  گفت:سرمایه گذاری های صنعتی در زنجان هدفمند و بجا است و مدیریت استان استقبال خوبی از سرمایه گذاری ها دارد.  

محسن کوشش تبار چهارشنبه شب در جریان بازدید از یک واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان از استان های بسیار بااستعداد کشور است ولی هنوز واقعیت ها و ظرفیت های این استان چنان که باید، شناخته نشده است.

وی به جهت گیری سرمایه گذاری در استان زنجان در راستای تامین زنجیره ارزش تولید کالا اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص سیاست دولت شناسایی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان است.
کوشش تبار با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید جسورانه وارد عرصه صادرات شوند، گفت: دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر توسعه صادرات و با تکیه بر توانمندی ها باید از سوی واحدهای تولیدی با جدیت دنبال شود.
وی بر لزوم توجه به مزیت های نسبی در جذب سرمایه گذاری ها تاکید کرد و افزود: این الگو باید در تمام سرمایه گذاری ها مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به استان زنجان در بدو ورود از کارخانه شیشه زنگان پارس در سلطانیه بازدید کرد.
کارخانه شیشه زنگان پارس تولید کننده انواع ظروف شیشه ای است و بالغ بر ۱۰ میلیون یورو در آن سرمایه گذاری شده است.
در این واحد تولیدی حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال دارند.
فاز دوم دوم این واحد تولیدی در دست اجرا است قرار است تا تیرماه سال آینده تکمیل شود.
تخصیص برق سه مگاواتی، تخصیص افزایش دیماند گاز شهری و درخواست تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از جمله مسائل و درخواست های این واحد تولیدی برای تکمیل طرح توسعه است.
بازدید از چند واحد تولیدی، حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از برنامه های سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به زنجان است.