تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

کیش - ایرنا - فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی از سه ورزشکار جزیره کیش برای حضور در اردوی تدارکاتی ۲ مسابقه بین المللی دعوت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، با دعوت رسمی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، علی ظفری، فرود ظفری و وحید خبری ووشوکاران جزیره کیش به اردوی تدارکاتی تیم ملی این رشته ورزشی دعوت شدند.

این اردو به منظور آماده سازی جهت حضور در بازی های آسیایی هانگژو و نیز مسابقات قهرمانی جهان آمریکا ۲۰۲۳ ، از تاریخ ۲۱ اسفند ماه در آکادمی ووشو مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.

ثنا طاهر خانی، سهیلا منصوریان و شهربانو منصوریان همچنین نمایندگان ووشو جزیره کیش با تیم فولاد مبارکه سپاهان به عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ووشو بانوان دست یافتند.

مرحله برگشت پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ووشو بانوان که در محل آکادمی ملی ووشو واقع در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده بود، با معرفی قهرمان این دوره به پایان رسید.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۶ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی در آن فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.