شیراز-ایرنا-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این آمادگی وجود دارد که استان فارس، مرکز آموزش و ترویج فناوری‌های نوین و روش‌های جدید اقتصاد، معیشت و گردشگری در رویدادهای استارتاپی شود.

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه رویداد ملی گردشگری «فناوری و آینده» که با حضور استارتاپ‌های ۷ استان کشور در شیراز برگزار شد، گفت: توقف در زمان ممنوع و ایستادن بر روی سنت‌ها صرفاً موجب موفقیت نمی‌شود.

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام علی علیه السلام که هرکس با زمان دشمنی ورزد ، زمان او را خوار خواهد کرد ، افزود: یکی از نمادهای گذر زمان ورود به عرصه‌های جدید بشر است زیرا انسان حاضر نیست متوقف شود و به وجود آمده است تا در مسیر رشد قرار گیرد.

محبی‌پور به برگزاری رویداد گردشگری فناوری و آینده اشاره کرد و افزود: این رویداد برای همین است که بدانیم در گام بعدی برای رسیدن به عرصه‌های جدید فعالیت و تلاش چه باید کرد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مسلما داشته‌ها و سنت‌های ما به عنوان سرمایه مهم است و برای دیگران هم می‌تواند جالب باشد ، اما نحوه عرضه و دسترسی آن متفاوت است ، افزود: روزگاری حرکت بین دو شهر شاید روزها و یا سال‌ها زمان می‌برد اما امروز با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ، ذهن انسان درگیر نیست و به دنبال «آیا می‌شود» نیست و دنبال کسب دستاوردهای حداکثری است.

وی با اشاره به اینکه اگر به روش گذشته متوقف بمانیم، قطعا هم در جذب گردشگر و هم جلب سرمایه دچار خلأ و اشکال خواهیم شد ، افزود:‌در طول یک دهه گذشته مشاهده کرده ایم که برخی‌ها با اطلاع‌رسانی جهانی خود را از سطح پایین خط فقر به تولید سرمایه رساندند.

محبی‌پور اظهار کرد: ویژگی استارتاپ‌ها قابلیت تکرار شدنی است ، بدون اینکه کهنه شوند آن هم به دلیل دایره گسترده و متنوعی است که در ذهن خود دارند.

وی افزود: اگر شما جوانان که امیدوارانه در این رویداد قدم برداشتید و البته مدیرانی که وظیفه آن‌ها حمایت از جوانان این عرصه است ، وارد این عرصه نشوند ، مطمئنا از زمان خود عقب می‌مانیم و این عقب‌ماندگی شاید قابل جبران نباشد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این آمادگی وجود دارد که استان فارس مرکز آموزش و ترویج فناوری‌های نوین و روش‌های جدید اقتصاد ، معیشت ، گردشگری و... در رویدادهای استارتاپی شود.