شیراز-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: آتش سوزی صبح پنجشنبه یک بازار و واحدهای تجاری همجوار در شهر قائمیه با تلاش امدادگران و عوامل مدیریت بحران مهار شد.

خلیل عبدالهی پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به حضور فرماندار شهرستان کوه‌چنار و دیگر مسئولان این شهرستان در صحنه مدیریت بحران اظهار کرد: آتش‌سوزی در بلوار شهید سلیمانی شهر قائمیه موجب خسارت به مغازه های این بازار و همچنین برخی واحدهای تجاری مجاور شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: با وجود امکاناتی که در شهرستان های فارس وجود دارد در مواقع بحران می‌توانیم به خوبی عمل کنیم؛ در حال حاضر این آتش‌سوزی مهار شده و در حال پایش است.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشته است، گفت: علت این آتش‌سوزی هنوز در دست بررسی است.

پیش از این محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار به ایرنا گفته بود: آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا که به شکل حرف ال انگلیسی (L) و در بلوار شهید سلیمانی قائمیه واقع است، حوالی ساعت پنج صبح آغاز و موجب خسارت به مغازه های این بازار و همچنین برخی واحدهای تجاری مجاور شده است.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار، علت وقوع این حادثه را بنا بر بررسی‌های اولیه جرقه و اتصالی برق در یکی از مغازه‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آتش هستند و موفق شده‌اند بخش عمده‌ای از آتش را مهار کنند. عملیات مهار آتش هنوز ادامه دارد.
هاشمی اضافه کرد: در این حادثه، خسارت جانی نداشته ایم اما این حادثه خسارت مالی به همراه داشته است.
وی با اشاره به حضور کارشناسان در محل وقوع حادثه گفت:‌ علت قطعی آتش‌سوزی در حال بررسی است و اگر مقصر یا مقصرانی وجود داشته باشد حتما با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت شهر قائمیه در غرب استان فارس واقع است.