به گزارش ایرنا، احمد یحیایی ایلهای روز پنجشنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاهای اجرایی استان یزد که به میزبانی روابط عمومی استانداری برگزار شد، افزود: روابط عمومی باید ایجاد کننده حال خوب باشد و تشریفات یکی از مباحثی است که باعث حفظ حرمت و شانیت همه افراد می شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از برنامه ها و بخصوص در نمایشگاهها عملکرد یک نفر به عنوان متولی می تواند معرف یک سازمان باشد و لذا هر فردی را نمی توان در هر کاری بکارگیری کرد و تشریفات نظم دادن به همین امور است.
این مدرس روابط عمومی افزود: اینکه گاهی تبلیغات با هزینه های زیاد اثرگذاری لازم را ندارد و یا اثر معکوس می گذارد به خاطر این است که متناسب با خواست و تقاضای مردم نیست و خیلی از امکانات در عمل برای مردم بی ثمر است مثل برخی سامانه های رسیدگی به شکایات مردمی که نواقصی دارد.
یحیایی ایلهای گفت: برای همه پرسنل اداری، پاسخ دادن به ارباب رجوع اولویت دارد و باید در راس فعالیت های هر روابط عمومی نیز این مهم باشد و همچنین نحوه چیدمان تابلوها و نمادهای نصب شده در ادارات و حتی چیدمان سالن جلسات نیز باید بر اساس رعایت اصول تشریفات باشد و رعایت آیین نامه های تشریفاتی باعث نظم بیشتر در امور نیز خواهد بود.
علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این همایش آموزشی گفت: از اصول مهم فعالیت در دستگاههای دولتی و بویژه در بخش روابط عمومی و فرهنگی، بدون پیشداوری و چشمداشت کار کردن است و روابط عمومی باید اداره مردمدار باشد و هر کاری در ادارات انجاممی شود برای حل مشکلات مردم است بخصوص با تاکیداتی که استاندار یزد در این زمینه دارد، به همی دلیل یکی از موارد مهم ارزیابی روابط عمومی های استان نیز پاسخگویی و ارتباط با مردم و رسانه ها است.
در این همایش مواردی از جمله اصول طلایی تشریفات ، الگوی کاربردی مدیریت تشریفات ، چیدمان ، قوانین طلایی مدیریت گردهمایی و فرمول صحنه گردانی، نقشه مسیر بازدید و راهبردهای غرفه تشریح و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.