ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طی همکاری با دولت باید ساز و کاری مناسب جهت جلوگیری از تعطیلی یکی از مدرن ترین کارخانجات تولید آرد گندم که در پیرانشهر واقع است، اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه تولید تولید آرد گندم پیرانشهر، اظهار کرد: این کارخانه روزانه توان تولید ۱۷۰ تُن گندم دارد و برای ۵۶۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی می‌کند که برای جلوگیری از تعطیلی آن باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: این کارخانه با دارا بودن پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه‌های تولیدی و آزمایشگاهی، زمینه اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده و اکنون به دلیل مشکل عدم تخصیص سهمیه گندم دچار مشکل شده و احتمال تعطیلی آن وجود دارد.

عتباتی با بیان اینکه این واحد تولیدی تاثیر گذاری بسیار مثبتی در حوزه‌ شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و اشنویه در تامین آرد مورد نیاز با کیفیت دارد، اضافه کرد: اصلی ترین و مهمترین مشکل این واحد تولیدی تامین گندم مصرفی است.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که محصول گندم کشاورزان پیرانشهر به شهرستان‌های مجاور حمل و پس از تبدیل به آرد مجدد برای مصرف به این شهرستان بر می‌گردد لذا برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی و افزایش بهره وری باید با فعال شدن این کارخانه و تامین گندم مورد نیاز آن، هزینه‌های آرد تولیدی در منطقه را به حداقل برسانیم.

حل مشکلات معدن سنگ آهن دیوالان سردشت با ورود دستگاه قضایی

عتباتی همچنین در بازدید از معدن سنگ آهن دیوالان سردشت، تاکید کرد: این معدن یکی از وسیعترین معادن غرب کشور است که در زمینه استخراج سنگ آهن منگنز فعالیت داشته و قصد اخذ مجوز و توسعه آن در زمینه استخراج محصولات ثانوی سیلیس و کربنات کلسیم را دارد.

وی افزود: در صورت اخذ مجوزهای لازم، زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر فراهم خواهد شد که در همین راستا مشکلات این واحد معدنی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان مطرح و تصمیمات قانونی لازم در مورد رفع آنها اتخاذ شد.

عتباتی با بیان اینکه این معدن می‌تواند یک پتانسیل اشتغال و تولید ثروت را برای منطقه باشد، گفت: همه این اقدامات در کنار تلاش‌هایی که همکاران ما در تشکیلات قضایی شهر پیرانشهر با همکاری همه مسئولین و مدیران این شهرستان در دستور کارشان است برای فراهم آوردن بسترهای اشتغال، تولید و توسعه این منطقه است و در این مورد جا دارد از اهالی روستاهای این منطقه نیز تشکر کرد که همکاری و همراهی خوبی با این مجموعه معدنی داشتند.