مشهد- ایرنا- سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: کودک  ۲ ساله ساکن یکی از روستاهای نیشابور که روز گذشته دچار سوختگی درجه ۲ و  ۷۰ درصدی با آب جوش شد با تلاش کادر اورژانس و تیم پزشکی مشهد و نیشابور از مرگ نجات یافت.

دکتر محمد شورورزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت حدود ۱۰ صبح دیروز اتفاق افتاد که آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیشابور به محل حادثه اعزام شد که با توجه به در خطر بودن جان بیمار و همچنین نیاز به مرکز سوختگی پیشرفته، کودک به سرعت به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور منتقل شد و طی ۱۷ دقیقه تحویل اورژانس مشهد داده شد و از آنجا با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضا(ع ) مشهد منتقل و در بخش سوختگی اطفال این بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کودک ۲ ساله دچار ۷۰ درصد سوختگی از ناحیه گردن به پایین شده است و خوشبختانه صورت وی آسیبی ندیده است که همین امر سبب زنده ماندن وی شد چرا که اگر سر و صورت نیز دچار سوختگی می شد احتمال آسیب های جدی و وخامت حال بیمار نیز وجود داشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: مدت زمان درمان سوختگی این پسر حادثه دیده، بین ۲ تا سه هفته زمان خواهد برد.

شورورزی افزود: با توجه به اهمیت زمان در نجات جان این بیمار و دلسوزی کادر پرواز اورژانس هوایی نیشابور این ماموریت در سریعترین زمان ممکن به پایان رسید تا رکورد جدیدی در اعزام بیمار از نیشابور به مشهد ثبت شود.