مهاباد - ایرنا - نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و گردشگری بانوان هنرمند مهابادی با برپا شدن ۶۰ غرفه در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های آنان در تالار وحدت شهرداری این شهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه به همت ادارە میراث فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و شهرداری مهاباد برپا شده است.

ناصر صدفی ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدات گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، انواع ترشیجات، سبزی و میوه خشک، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب و همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوعات مردم شناسی، چرم، نمد، بدلی‌جات و سوغات عرضه شده و امکان فروش محصولات نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور شناسایی و معرفی توانمندی‌های بانوان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین، صنایع دستی و مشاغل خانگی برپا شده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین ابزار برای عرضه صنایع دستی و رونق تولید داخلی است، گفت: این نمایشگاه از امروز بمدت یک هفته تا ۱۹ اسفندماه در تالار وحدت شهرداری آماده بازدید عموم برپا است و احتمال دارد زمان آن تا سوم فروردین به منظور بازدید گردشگران نوروزی نیز تمدید شود.

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان‌های کشور را دارد و یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران این استان، شهر مهاباد و جاذبه‌های گردشگری آن است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.