قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی قرچک گفت: در آستانه فرارسیدن فصل بهار و عید نوروز، روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک با اجرای طرح استقبال از بهار آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شود.

مجید قیصرپناه روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان قرچک دارای ۱۱ روستا است که از این تعداد هشت روستا دارای دهیاری است و طرح استقبال از بهار، در تمامی این ۱۱ روستا اجرا می‌شود تا فضای روستا برای استقبال از نوروز همچنین ماه مبارک رمضان که مقارن با این ایام شده آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تا کنون ۱۲ هزار و ۸۳۰ مترمربع لکه گیری و آسفالت معابر روستایی با هزینه ۲۹ میلیارد ریال، کاشت یک هزار و ۳۶۰ اصله درخت مثمر و غیرمثمر با هزینه سه میلیارد ریال، رفع خاموشی ۶۵۰ تیر برق معابر با هزینه ۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و نصب یادمان شهدای روستای قشلاق دوم با هزینه ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

این مسئول همچنین از تهیه و نصب هفت عدد برج نوری به منظور افزایش ایمنی روستانشیان با هزینه چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، زیباسازی، رنگ آمیزی جداول و دیواهار مناطق روستایی به مساحت ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزینه چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و اجرای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع کفپوش و جدول گذاری با هزینه ۱۰ میلیارد ریال به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در مناطق روستایی در راستای اجرای طرح استقبال از بهار یاد کرد.

قیصرپناه افزود: حمل نخاله از حاشیه مناطق روستایی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خط کشی معابر روستایی و گل‌کاری در سطح مناطق روستایی از دیگر اقداماتی است که در سطح مناطق روستایی انجام می‌شود تا فضا برای پذیرایی از نوروز و ماه مبارک رمضان آماده شود.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است که ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان قرچک در مناطق روستایی زندگی می کنند.