مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: مسمومیت‌های پیاپی دانش‌آموزان مدارس برخی شهرها، بُعد دیگری از جنگ ترکیبی دشمنان علیه انقلاب اسلامی است و نهادهای امنیتی باید به آن ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: افکار عمومی باید آگاه باشند که امروزه دشمن وارد یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه نظام ما شده و هدف قرار دادن نیل جوان یکی از بعدهای آن است.

وی ادامه داد: تمرکز دشمنان و استکبار جهانی در دوران مختلف بر روی مدارس، دانشگاه و مساجد به عنوان مراکز علم آموزی و آگاهی بوده و بسیاری از توطئه و تهدیدات در این اماکن علیه کشورمان رخ داده است.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: اولیا، دانش آموزان و سایر اقشار مردم باید در این رابطه هوشیار باشند و هرگونه موارد مشکوک و امنیتی را به نهادهای مربوطه اطلاع دهند.

ماموستا امامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان هم گفت: اشتغال و ازدواج ۲ معضل اصلی جوان امروزی است و برای سر و سامان دادن به زندگی نیاز به حل این معضلات دارد که باید دولتمردان و مسوولان زمینه تحقق آن را برای جوانان تسهیل کنند.

وی ضمن انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی و وام ازدواج در این شهرستان تاکید کرد: حفظ ارزش پول ملی در کنار کنترل تورم از جمله ضروریات وضعیت حاکم بر جامعه است که باید مورد اهتمام مسوولان کشوری باشد.

ماموستا امامی یادآور شد: جوانان پرچم دار توسعه و شکوفایی جامعه هستند و توجه و اعتماد به آنان به سرمنشا تغییر و تحول تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز در انتخاب فرمانداران، فرماندهان سپاه و همچنین سفیران خود از جوانان استفاده کرده و بیشترین اعتماد و توجه را به جوانان داشته‌اند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه امروز به سفر مقام عالی استان به شهرستان مرزی سردشت اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرز کیله و تردد مسافران از این مرز می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی در منطقه بیژه جنوب استان آذربایجان غربی شود.