تهران- ایرنا- "اوری مسگاف" نویسنده صهیونیستی در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل از هم گسسته و دچار انحطاط شده و در سراشیبی فروپاشی و زوال قرار گرفته است و نتانیاهو به دلیل نداشتن صلاحیت ریاست دولت باید برکنار شود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسگاف در ادامه این مقاله که در روزنامه عبری زبان هاآرتص منتشر شد، تصریح کرد: روز خشم روز (چهارشنبه) در خیابان های اسرائیل تصویرگر یک جنگ تمام عیار بود، تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت تروریسم بنیامین نتانیاهو که بیش از ۲ ماه پیش شکل گرفته است، به سمت عملیات "سپر حفاظتی" پیش می رود.

وی یادآور شد: اقدامات تروریستی فقط در شهرک فلسطینی نشین حواره صورت نمی گیرد، نتانیاهو فاقد صلاحیت است باید به خاطر همین فقدان صلاحیت از منصبش برکنار شود.

در بخش دیگر این مقاله آمده است: اکنون سخن در مورد نخست وزیری است که علیه اسرائیل و نهادها و کارکنان آنها اعلام جنگ کرده است، تاریخ مالامال از رهبرانی است که قدرت درک واقعیت ها و تشخیص خوب و بد و درست و غلط را نداشتند.

مسگاف افزود: من با چشمان خسته نگاه می کنم، اما از آنچه نتانیاهو اینجا با ائتلاف ملی گرایان حریدیین انجام می دهد، ائتلافی که اسرائیل را ربوده است، اصلا تعجب نمی کنم.

این نویسنده پیش بینی کرد: این دور از نخست وزیری نتانیاهو طولانی نخواهد بود، میراث عملکرد او تخریب پروژه صهیونیستی است، نتانیاهو برای اولین بار در تاریخ خود حکومتی بدون عامل آرامش بخش و بی مسؤول ایجاد کرد.

به باور این نویسنده، نتانیاهو به سرعت اسرائیل را به سمت یک بحران قانون اساسی، اقتصادی و امنیتی سوق می دهد و این کار یک اقدام غیرمنطقی است.

تل آویو شامگاه چهارشنبه شاهد اعتراضات مخالفان دولت نتانیاهو به تصویب قانون اصلاحات قضایی بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که پلیس این رژیم ۳۹ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات ضددولتی در تل آویو را بازداشت و ۱۱ نفر را زخمی کردند.

اعتراضات صهیونیست‌ها به تصویب قانون اصلاحات قضایی همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار لغو این قانون هستند.