ارومیه - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: میزان تولید زباله در این شهرستان برای هر خانواده حدود ۷۳۰ گرم در روز است که این میزان، ۲ برابر استاندارد است.

مختار خانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرانه تولید زباله بطور میانگین در شهرهای کشور با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خانوارها و حتی تولیدات کشاورزی متفاوت است، افزود: میانگین تولید زباله در شهرهای توسعه یافته ۳۰۰ گرم در روز و میانگین جهانی آن حدود ۴۵۰ گرم است.

وی با بیان اینکه برای کاهش آن، لازم است بحث تفکیک زباله از مبدا بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در ارومیه روزانه حدود ۶۵۰ تُن پسماند شهری و ۲۰۰ تُن زباله روستایی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هر شهروند ارومیه‌ای روزانه ۷۴۰ گرم زباله تولید می‌کند

خانی ادامه داد: از این میزان حدود ۲۲/۵ درصد پسماند خشک و ۷۷/۵ درصد آن پسماندهای تر است که هیچگونه پردازشی روی آنها صورت نگرفته و همه این میزان زباله به صورت روزانه و مستمر توسط ماشین آلات سازمان پسماند شهرداری در سایت نازلو دفن می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: با توجه به ضرورت دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی در محل دفن سایت نازلو دو لندفیل (محل دفن زباله) جداگانه جهت دفن پسماندهای عفونی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایجاد شده که پس از جمع‌آوری و انتقال حدود ۱۰ تُن زباله بیمارستانی، همه روزه ابتدا پسماندها با مصالح ریزدانه (رس) پوشش داده شده و سپس آهک پاشی می‌شوند.

وی اضافه کرد: مرکز دفن طباله شهرستان ارومیه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در جاده ارومیه به سرو، در شمال شرقی شهر ارومیه و در نزدیکی روستای نازلو واقع شده است.

به گزارش ایرنا، ارومیه ۸۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.