کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در ایام نوروز گفت: همه مسوولان دستگاه‌‎های مربوطه و فرمانداران باید تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی امن توام با آرامش برای مسافران در این ایام بکار گیرند.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی » روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری این استان اظهار کرد: با تهیه نقشه ای اطلس گونه پراکنش نیروهای خدمات رسانی در حوزه های مختلف باید مطلوب بوده و از تجمع در برخی مناطق خودداری و نیروها به تناسب جغرافیایی به ویژه در ۳۰ کیلومتری شهرها برای ارایه خدمات استقرار پیدا کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۹ نقطه حادثه خیر در محورهای مواصلاتی استان نیز افزود: در این گونه مناطق باید به شکلی برنامه ریزی شود تا ضمن آگاه سازی رانندگان به خطرساز بودن این مناطق تلاش کرد تا حوادث در آنها به حداقل خود برسد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر احترام گذاشتن به گردشگران و مسافرانی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند تاکید کرد: در زمینه اماکن اقامتی نیز به ویژه اماکنی که از سوی دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش در اختیار گردشگران قرار داده می شود باید توجه به آراستگی و پاکیزگی این مکان ها در اولویت قرا گیرد.

صحرایی افزود: نیروی انتظامی نیز در بحث تامین امنیت باید با استقرار گشت های محسوس در برخی مناطق گردشگری و دیگر مناطق شهری این احساس امنیت را در شهروندان و مسافران ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ثبت و ضبط نظارت ها در همه حوزه ها گفت: در ارزیابی انجام گرفته از دستگاه های دخیل در ستاد سفر نیز از مجموعه هایی که بهترین عملکرد را داشته اند باید تشویق و علل کم کاری های انجام شده نیز باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه هر یک از روسای کمیته های ستاد سفر نیز به ارایه برنامه های خود برای گردشگران در ایام نوروز پرداختند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با هزاران جاذبه بکر طبیعی و آثار منحصر به فرد تاریخی، بعد از سه سال رکود گردشگری ناشی از همه گیری کرونا، ایام نوروز نیز خود را آماده استقبال از مسافران نوروزی اقصی نقاط کشور کرده است.

نوروز امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های استان کرمانشاه دیدن کردند.