مشهد-ایرنا-نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: جدایی ورزش از حوزه های علمیه یک اشتباه بزرگ است و باید ورزش در حوزه های علمیه توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در همایش تجلیل از جوانان برتر خراسان رضوی افزود: برخی مخالف این نظریه هستند و بر این باورند که ورزش، موجب ایجاد مشکل در مسیر اهداف حوزه های علمیه می شود.

وی ادامه داد: ورزش قهرمانی موجب جدیت در رقابت های ورزشی می شود و در نهایت نشاط بیشتری را در بین افراد ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برخی از پیمانکاران با انعقاد قراردادهای سفید، حق و حقوق جوانان ورزشکار از جمله حق بیمه که مربوط به آینده آنهاست را سلب می کنند که این اقدام آنها به دلیل لطمه زدن به آینده جوانان حرام است.

علم الهدی افزود: هر گونه حق قانونی که از جوانان به ظلم سلب شد، در محضر خداوند باید پاسخ داده شود و هر مسوولی در این مسیر کوتاهی کند، مرتکب خطای بزرگی شده است.

وی رفاقت های نا اهلانه و بی جا را یکی از مهمترین دلایل انحرافات جوانان دانست و ادامه داد: برخی از رفاقت ها موجب گمراهی افراد می شود که برخی از باشگاه های ورزشی، مامن چنین رفاقت هایی ست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:فضاهای باشگاهها در صورت رواج بی بصیرتی زمینه ایجاد آسیب می شود همان گونه که در اغتشاشات اخیر مشخص شد برخی از آنها کانون تشکیل این آسیب ها بوده است.

علم الهدی افزود: اختصاص عنوان تربیت بدنی برای ورزش یک اقدام اشتباه متاثر از افکار استعماری گذشته و یا افراد ناآگاه است و ورزش، معنای عام تری دارد که همان ورزیدگی است که در تمامی زمینه ها از جمله افکار و جسم است.

در این مراسم از جوانان برتر خراسان رضوی که در ۱۱ حوزه مختلف فعالیت داشتند تجلیل به عمل آمد. همچنین از خانواده های شهیدان رضازاده، زینال زاده و دوست محمدی که چندی پیش در جریان آشوب های خیابانی به شهادت رسیدند تجلیل شد.