ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی، آشکار سازی و حذف نقاط حادثه خیز جاده‌های ارتباطی این استان نیازمند کار جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدصادق معتمدیان شامگاه شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک و ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: آشکار سازی نقاط حادثه خیز باید تا ۲۴ اسفند ماه امسال به اتمام برسد و آماده کمک در این زمینه به اداره کل راهداری هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه نصب نیوجرسی بتنی(جداکننده های بتنی) نیز آماده رایزنی و همکاری و تامین مصالح هستیم، گفت: تامین روشنایی کامل در ۳۰ کیلومتری ورودی های شهرها نیز از ضروریات است چرا که براساس گزارشات درصد چشمگیری از تصادفات ناشی از این عدم روشنایی است.

بیشتر بخوانید:

جذب حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسعه طرح‌های راهداری آذربایجان‌غربی

۱۰۱ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

معتمدیان با تاکید برنظافت ورودی های شهری و تامین فضای سبز آن در آستانه نوروز گفت: ۱۶۲ کیلومتر ورودی های شهری استان باید بگونه ای تغییر کند که مردم این تغییرات را احساس کنند و استفاده از رنگهای شاد و بانشاط در این زمینه لازم است.

وی با اشاره به اینکه ورودی و خروجی شهرهای استان نباید نماد زباله باشد افزود: در این زمینه با یک فراخوان لازم است از ظرفیت سمن های زیست محیطی و شهروندان برای پاکسازی استفاده شود.

۱۳ نقطه حادثه خیز آذربایجان غربی حذف شد

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه درباره حذف نقاط حادثه خیز و نصب دوربین در نقاط حادثه خیز استان گفت: اصلاح نقاط حادثه خیر شامل ۱۳ نقطه بوده، ۱۰ مورد در دست اجرا و ۱۲ نقطه در دست مطالعه است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی۱۲ هزار کیلومتر طول راههای استان است که ۹ درصد شبکه راههای آذربایجان غربی اصلی و بزرگراهی است.

وی با بیان اینکه ۶۷ راهدارخانه و ۵۹۸ ماشین سنگین و نیمه سنگین در استان وجود دارد اضافه کرد: امسال ۲ هزار ۶۳۶ کیلومتر خط کشی در راههای استان انجام شده است.

آرامون با اشاره به اینکه ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی در ۱۱ ماه گذشته در آذربایجان غربی ساخته شده است بیان کرد: ۳۲۳ هزار ناوگان باری در سال ۱۴۰۰ و ۳۸۱ هزار ناوگان در سال جاری در استان تردد داشت که ۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ۴۱۵ درصد افزایش تردد مسافر از طریق پایانه های استان ثبت شده که مرز رازی در این زمینه وضعیت مطلوبی با ۴۱۳ درصد رشد تردد مسافر دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون تناژ جابجا شده در استان در سالجاری ثبت شده است گفت: ثبت بار جابجا شده در استان نیز مطلوب بوده چرا که در ایام تابستان اقلام کشاورزی بدون ثبت صورت وضعیت جابجا می شدند که ساماندهی شده است.

شهردار ارومیه در زمینه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک ارومیه اظهار کرد: باتوجه به ردیفهای بودجه که از محل منابع داخلی تامین شده ۱۶ دستگاه دوربین برای این منظور تعبیه شده است.

حسین مهدی زاده اضافه کرد: ۸۰ درصد این اقدام و تجهیز مرکز در سه فاز با ۶۰۰ میلیارد ریال تا کنون انجام شده است.

به گفته وی نوسانات قیمت ها از مشکلات پیش پا در راه اندازی این مرکز بوده‌ که رفع شده و هم اکنون ثبت تخلفات در حال انجام است.