بیرجند - ایرنا - "علی اشتری" دونده ملی‌پوش خراسان جنوبی که در رقابت‌های بین‌المللی امارات موفق به کسب مدال برنز شد، خود را برای مسابقات پیش رو آماده می‌کند.

این ورزشکار پارادوومیدانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم استقبال از وی در بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه فدراسیون برای اعزام تیم ملی به مسابقات بین‌المللی ۲۰۲۳ امارات، بیشتر برای محک زدن و کلاس‌بندی ورزشکاران بود لذا در حالی که سطح مسابقات بسیار بالا بود در بین ورزشکاران توانستم مقام سوم در ماده پرش طول را کسب کنم.

وی اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ ورزشکار از ۶۶ کشور جهان در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند و نمایندگان ایران موفق به کسب مدال‌های مختلف شدند.

اشتری افزود: از سال ۱۳۸۸ در حوزه ورزش فعالیت دارم و از سال ۱۳۹۲ به صورت حرفه‌ای‌تر ورود کردم که همین سال به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم.

وی گفت: تاکنون در چهار اردوی تیم ملی حضور داشته‌ و موفق به کسب ۶ مدال طلای قهرمانی کشور، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شده‌ام.

ملی‌پوش پارادوومیدانی ادامه داد: اردیبهشت سال گذشته نیز با ثبت رکورد ورودی بازی‌های آسیایی هانگژو چین به عضویت ثابت تیم ملی درآمدم و اکنون در حال تمرین برای مسابقات پیش رو هستم.

وی گفت: تیر سال آینده مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه و مهر ماه چهارمین دوره مسابقات پاراآسیایی چین و مسابقات کوبه ژاپن را پیش رو داریم که در همه این مسابقات سهمیه مستقیم پارالمپیک و المپیک توزیع می‌شود لذا ارزش و اعتبار بسیار بالایی دارد.

اشتری اضافه کرد: تاکنون یکسری حمایت‌هایی از ما انجام شده و انتظار داریم با توجه به مسابقات پیش رو، مسوولان نسبت به حمایت‌های مالی و امکانات لازم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این دونده خراسان جنوبی سال ۱۴۰۰ برای عضویت در تیم ملی تمرینات سخت و نفس‌گیر خود را آغاز کرد که در پی‌ تلاش مستمر و کسب مدال‌های رنگی مسابقات قهرمانی کشور، از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به اردوی آمادگی‌ و انتخابی تیم ملی دعوت شد.

مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی امارات با ۲ بخش معلولان و نابینایان و با حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان و ۱۷ دوومیدانی‌کار جمهوری اسلامی ایران در شهر دبی برگزار شد.

"علی اشتری" ملی‌پوش کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی گرند پری پارادوومیدانی فزاع ۲۰۲۳، در ماده پرش طول کلاس ٣٧ موفق به کسب مدال برنز شد.