تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

تهران - ایرنا - موضوع مسمومیت دانش آموزان در برخی شهرها، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس حاشیه ساز شد و به درگیری لفظی نمایندگان خلخال، خرم آباد و مشهد منجر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال در نوبت صبح جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی جزییات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، در تذکری آیین نامه‌ای گفت: در شهرستان خلخال دانش آموزان به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شده اند و مردم از می خواهند پیگیر موضوع باشم.

در هنگام بیان تذکر نظری، کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کنار محل جایگاه وی ایستاده بود و نکاتی را به وی منتقل می‌کرد. با این حال نظری به تذکر خود اینگونه ادامه داد: گویا آقای قدوسی ناراحت می‌شوند در این باره صحبت کنم پس دیگر ادامه نمی دهم.

در این زمان مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد در مجلس از سایر نمایندگان خواست موضوع مسمویت دانش آموزان را مطرح کنند؛ پس از چند دقیقه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری به تذکر نماینده خلخال واکنش نشان داد و گفت: آقای نظری بیان داشت که نمی‌گذارم او صحبت کند؛ بنده هم مثل نمایندگان در اینجا نشسته و در جمع خودمان صحبت می‌کنم تریبون مجلس دست من نیست که بخواهم حرف کسی را قطع کنم، این اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه افزود: تذکر بنده درباره مسمومیت دانش آموزان عزیز در بعضی مدارس کشور است که البته رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های آموزش، بهداشت و امنیت ملی ماموریت داده که موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رییس جمهور نیز به وزرای کشور و اطلاعات دستور پیگیری دادند که شب گذشته وزیر کشور بیانیه حکیمانه‌ای را صادر کرد که نشانه مسئولیت امنیتی و بهداشتی در این حوزه است.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی صادق، قوی و مقتدر است، عنوان کرد: نظامی که صادق در برابر مردم و مقتدر در برابر دشمن است و ۴۷ سرویس اطلاعاتی دشمن را در جنگ ترکیبی اخیر شکست داده، آیا از پس یک چنین توطئه‌ای بر نمی‌آید؟

وی در ادامه تصریح کرد: از دوستان و همکاران خودم خواهش می‌کنم قبل از اینکه موضوع مستند شود بر فضایی که دشمن در پی ایجاد التهاب آن است، بنزین نریزند.

قدوسی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و ریاست مجلس در این حوزه همه دغدغه دارد و نباید اجازه ندهیم این موضوعات در این ایام سال که بودجه به خوبی بررسی می‌شود، باعث ایجاد التهاب در جامعه شود.