بجنورد- ایرنا- معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی از جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان استان خبر داد.

ایمان فیروزه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به ۲۵ سمن فعال در حوزه جوانان اعطا می شود تا در راستای توانمدسازی، غنی سازی اوقات فرهنگی و کارگاه های آموزشی ازدواج هزینه کنند.

وی افزود: اینک حدود ۷۰ سمن در حوزه جوانان استان فعالیت می کنند که از ابتدای امسال ۴۰ برنامه فرهنگی و ۳۰۰ کارگاه آموزشی برگزار کردند.

فیروزه یادآور شد: سال گذشته نیز ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای کمک به سازمان های مردم نهاد استان جذب شده بود.

برگزاری بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه هفته جوان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: در هفته جوان امسال بیش از ۱۵۰ مورد برنامه فرهنگی و ورزشی توسط این اداره کل در هشت شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری روسای شهرستان ها و سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان برگزار می شود و تجلیل از جوانان شاخص با عنوان "جوانان برتر ایران زمین" از شاخص ترین این برنامه ها است.

فیروزه ادامه داد: برگزاری کارگاه کتابخوانی در روستای ارکان بجنورد، برگزاری جلسات مشاوره رایگان برای جوانان، برگزاری غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه اشتغال و کارآفرینی، کارگاه آموزشی ازدواج و برگزاری کلاس آموزشی مهارت های زندگی برای جوانان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است.

اینک حدود ۲۵۰ سازمان مردم نهاد در خراسان شمالی است که از این تعداد ۷۰ سمن در حوزه جوانان فعالیت می کنند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.