یزد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) مهریز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۱۰ نفر از مددجویان زیرپوشش در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، سید وحید کمالیان روز یکشنبه به مناسبت هفته اجسان و نیکوکاری در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: تسهیلات دریافتی توسط مددجویان دارای شرایط در زمینه فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی هزینه شد.

وی یکی از برنامه‌های مهم این کمیته را اشتغالزایی مددجویان با همکاری بخش خصوصی، خیران و بانک‌های عامل ذکر کرد که با جدیت بر حسب ضرورت در شهرستان پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسوول بیان کرد: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب ۹۸ فقره از دیگر اقدامات در کمک به نیازمندان است.

کمالیان گفت: کمیته امداد شهرستان در یکسال گذشته تاکنون در حوزه خانواده و ازدواج، اقدامات قابل توجهی را انجام داده که مهمترین آن کمک تامین و پرداخت هزینه ازدواج به زوج‌های جوان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: ارائه ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه اجاره مسکن به ۲۰ خانواده مستاجر زیرپوشش و همچنین ارائه ۲۳۶ مورد تامین لوازم خانگی ضروری به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه مددجویان زیرپوشش با ارائه اطلاعات اشتراک آب، برق و گاز به کمیته امداد در صورت رعایت الگوی مصرف مشمول تخفیف پرداخت قبوض می‌باشند و از ابتدای طرح تاکنون بیش از یک هزار خانوار به میزان بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از تخفیف بهره مند شدند.

کمالیان به تشکیل و فعالیت ۱۳ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان خبر داد که در یکسال گذشته ۷۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در قالب‌های مختلف مورد نیاز را جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین جزو طرح‌های مهم و موفق این نهاد است به نحوی که هم‌اکنون ۱۰۸ یتیم و ۲۹۵ فرزند محسنین زیرپوشش بیش از یک هزار و ۶۰۲ حامی قرار دارند.

این مسوول به راه‌اندازی سامانه هوشمند امداد خبر داد که بر اساس آن شاهد چابک سازی فرآیندهای ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، فضای مجازی و بسترهای الکترونیکی است.

کمالیان از عموم شهروندان خواست، تا هرگونه سوال در خصوص برنامه‌ها، ماموریت‌ها و سایر مسائل را دارند برای ارائه بهتر خدمات به مستمری‌بگیران و نیازمندان در ابعاد مختلف همکاری و همیاری لازم داشته باشند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز یک هزار و ۲۷۰ خانوار با ۲ هزار و ۱۵۶ نفر را زیرپوشش دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.