مهاباد - ایرنا - رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در راستای کمک به اشتغالزایی در این شهرستان اختصاص یافته است.

قادر خضری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قبال این تسهیلات برای سه هزار و ۱۰۱ نفر اشتغالزایی برای شهرستان تعهد شده که تلاش می‌کنیم ۱۰۰ درصد آن را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: متقاضیان دریافت وام و تسهیلات اشتغالزایی با مراجعه به سایت tek.mcls.gov.ir درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز ثبت کنند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد ادامه داد: سهم هر اداره از مجموع اعتبار شهرستان مشخص شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی با اطلاع رسانی و تشکیل پرونده افراد واجد شرایط جهت دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی کنند.

خضری گفت: این تسهیلات در قالب طرح‌های خویش فرمایی و کارفرمایی به ترتیب تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و چهار میلیارد تومان با نرخ بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل باید تلاش کنند تا تمامی اعتبارات اختصاص یافته در بخش اشتغال‌زایی در راستای کمک به کاهش بیکاری جذب شود.

خضری یادآور شد: تسهیلاتی که پرداخت می‌شود میزان اشتغال، کارآفرینی و نحوه هزینه کرد آن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا اشتغال ایجاد، تولید و درآمد رونق یابد.