اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: از جایگزینی نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی استقبال خواهیم کرد زیرا آینده متعلق به آنهاست. 

به گزارش ایرنا ، سید علی اکبر حسینی‌محراب یکشنبه شب در نشست صمیمانه با جوانان خوزستان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیشکسوتان و نیروهای جوان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از تجربیات و دانش یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جوانان باید به صورت جدی وارد میدان شده و طرح‌های خود را ارائه دهند، افزود: جوانان ما باید برای ورود در عرصه‌های مختلف کشور، جهاد کنند تا مشکلات برطرف شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و ترسیم راه برای جوانان، گفت: جوان ما با ناامیدی به جایی نخواهد رسید، لذا در سایه قرآن و اهل بیت در مسیر حق، گام برداریم.

وی افزود: خوزستان سرشار از ظرفیت‌های مختلف است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، همچنین باید در جهت پیوند صنایع سنگین، صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی تلاش شود، اگر در خوشه‌های صنعتی، شبکه‌سازی مختلف انجام شود، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.

حسینی‌محراب گفت: می‌توانیم در زمینه‌های محصولات کشاورزی، صنعتی، شیلاتی و تولیدات خانگی سهم خوبی در بازار کشورهای همسایه همچون عراق داشته باشیم و از این طریق مشکلات استان را کاهش دهیم.

وی بر ضرورت استفاده از ذهن‌های خلاق و نخبگان جوان استان تاکید کرد و افزود: باید با کمک و همفکر با جوانان، موانع از سر راه تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برداشته شود، همچنین لازم است که از فناوری(تکنولوژی)های جدید در صنعت و کشاورزی استفاده کرد.

استاندار خوزستان گفت: باید در زمینه گردشگری(توریسم)، داروهای گیاهی و صنایع جانبی نیشکر از ذهن خلاق و جسارت جوانان استفاده شود همچنین از خام‌فروشی جلوگیری و به صنایع پایین دست توجه کرد.

وی با اشاره به فراهم کردن محیط نقد برای جوانان استان افزود:می‌توان با نقد صحیح و منصفانه بسیاری از مشکلات استان را حل و در جهت اصلاح آنها گام برداشت.

حسینی‌محراب ضمن اشاره به تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز با کمک روحانیون جوان گفت: استادان دانشگاه، دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی باید وارد میدان شوند تا بتوانیم به تولید فکر و عمل بپردازیم، معمولا تخریب و جدایی مسیرها بسیار آسان است اما مسیر سازندگی نیازمند صبر و تامل است.

وی افزود: دختران استان نورچشم ما بوده و امیدواریم که در همه زمینه‌ها موفق باشند همچنین از همه آنها حمایت می‌کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها باید رشته‌های مورد نیاز صنعت را ارائه دهند تا صنایع استان نیروهای مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها تأمین کند.

وی با اشاره به توسعه متوازن ورزش همگانی و قهرمانی در استان بیان کرد: باید میادین ورزشی و امکانات برای ورزشکاران مهیا شود تا بتوانند کسب مدال کنند اگرچه جایگاه استان در مدال‌آوری بسیار خوب است.

حسینی‌محراب گفت: باید از طریق ورزش، جریان زنده و پویایی در استان ایجاد شود همچنین امکانات ورزشی باید به صورت متوازن در نقاط استان تقسیم شود تا قهرمانانی از همه شهرستان‌ها داشته باشیم.