بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتقای دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشکده پزشکی از درخواست‌های مردمی بود که با موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت، محقق شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در گفت و گویی اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز یکشنبه برگزار شد، ارتقای دانشکده پیراپزشکی فردوس به دانشکده علوم پزشکی مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: این موضوع از جمله درخواست‌های مردمی از دولت سیزدهم بود که طی سال‌های گذشته به آن بی‌توجهی شده بود و با پیگیری در وزارتخانه و همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با این درخواست موافقت شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به مردم استان در راستای ایجاد عدالت گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید دولت سیزدهم عدالت آموزشی است که در همین راستا تاکنون در خراسان جنوبی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: امید است این اقدام مهم که هدیه ارزشمند دولت مردمی در ایام نورانی ولادت امام زمان (عج) به مردم خراسان جنوبی است، موجب ارتقای علمی و پزشکی استان شود.

قناعت افزود: رسیدگی و پیگیری به درخواست‌ها و مطالبات مردمی همواره مورد تاکید دولت سیزدهم بوده و طی ۱۸ ماه گذشته اقدامات قابل توجهی در سطوح مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است.

پیش از این در دولت سیزدهم ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات با پیگیری‌های مسوولان استان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای گسترش این وزارتخانه مصوب و ابلاغ شد.

دانشکده علوم پزشکی قاینات همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در ۲۴ آذر امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.