سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ارتباط با دستور رئیس جمهور برای اعمال ۷۰ درصدی تخفیف قبوض گاز مشترکان در کشور گفت: در قالب همین دستورالعمل، ۵۰ میلیارد تومان تخفیف شامل مشترکان گاز استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد فعله‌گری روز دوشنبه در همایش سالیانه دبیران و طلایه‌داران معروف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان "فریضتین، تبیین عملکرد و نهادینه سازی الگوی مصرف انرژی" در سنندج اظهار کرد: ۸۱۳ هزار قبض جدید بر اساس اعمال ۷۰ درصدی تخفیف مورد نظر رئیس جمهور در کردستان برای ۲ ماه اخیر صادر شد.

وی مصرف گاز استان در سال جاری را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: در سه ماه گذشته و با وجود سرمای شدید، هیچگونه افت فشار یا قطعی گاز در استان گزارش نشد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ۸۰ درصد مصرف گاز استان را مربوط به بخش خانگی اعلام کرد و گفت: در سه ماهه گذشته، با هدف کنترل مصرف گاز، ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات و ۲ هزار و ۵۷۰ مورد بازدید از مشترکان بخش خصوصی انجام شد.

فعله‌گری از ثبت نام هزار و ۱۰۰ مشترک برای بهینه‌سازی موتورخانه خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، تاکنون موتورخانه ۴۰۴ مشترک بهینه‌سازی و اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه گاز طبیعی تکمیل کننده چرخه حفاظت از محیط زیست است، افزود: باید با رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه گاز، این ثروت ملی را برای آیندگان حفظ کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز طبیعی در جهان، چهارمین کشور تولید کننده و سومین مصرف کننده گاز در دنیا است که عدد قابل توجهی است.

فعله‌گری با بیان اینکه فقط ۲ درصد تولید گاز کشور صادر می‌شود، ادامه داد: از آنجایی که کار استخراج گاز از منابع گازی در زیر دریا بسیار سخت و هزینه‌بردار است همین موضوع و مصرف بالای مشترکان بخش خانگی، مدیریت مصرف انرژی را دشوار می‌کند.

ضرورت شناساندن فرهنگ ایران اسلامی به نسل جوان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این آیین اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف ما در شرایط کنونی شناساندن فرهنگ ایران اسلامی به نسل جوان و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

محمود الله مرادی با بیان اینکه برخی از قدرت الهی ناامید هستند که البته اشتباه است، ادامه داد: یقین بدانید همه فتنه‌های دشمنان علیه رزمندگان اسلام ریشه‌کن خواهد شد.

وی یادآور شد: دشمن همه تلاش خود را بکار گرفته تا از طریق فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای، نسل جوان را به خود جذب و علیه نظام اسلامی وارد جنگ کند، همان کاری که در اغتشاشات اخیر دنبال آن بود اما با هوشیاری مردم خنثی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه نسل جوان، از جنایت‌های دشمنان مطلع نیستند، اظهار کرد: دشمن از ابزار رسانه و در فضای مجازی، کاری کرده که منکر، معروف و معروف تبدیل به منکر شود.

در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت کردستان، ۳۳ شهر و هزار و ۵۷۳ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است.