تهران - ایرنا - وزیر آموزش عالی عراق گفت: تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران نشان از آسایش و قدرت علمی این کشور دارد،

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نعیم العبودی روز دوشنبه در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد به مناسبات دیرینه ایران و عراق اشاره کرد و افزود: مسایل مشترک تاریخی و فرهنگی بزرگی میان دو کشور وجود دارد که بزرگ ترین آن شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است،،‌شهادت ابن دو بزرگمرد نشان از تاریخ عمیق میان دو کشور دارد.

وی تصریح کرد: ایران و عراق قدم بزرگی در آینده برمی دارند و آن تبادل پژوهشی و تبادل دانشجو و اساتید است و این اقدام چالش های علمی و پژوهشی را حل می کند.

وزیر آموزش عالی عراق با بیان اینکه ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند، یادآور شد: این نشان از آسایش و قدرت علمی ایران دارد که این تعداد دانشجو در این کشور تحصیل می کنند.

العبودی همچنین گفت: ما یک چالشی به نام درس بخوان راه اندازی کردیم که بر اساس آن دانشجوها با استناد به آن تحصیل خود را ادامه دهند، بنابراین دانشجوبان ایرانی هم می توانند به عراق سفر کنند و در این کشور به تحصیل بپردازند.

وی گفت: در پی بازدید ار غرفه های پژوهشی ایران بیش از گذشته متوجه قدرت علمی ایران شدیم. امیدوارم این دو کشور از هر لحاظ پیروز باشند و به پیشرفت بیشتری دست یابند.

به گزارش ایرنا، نعیم العبودی وزیر آموزش عالی عراق که به تهران سفر کرده است روز گذشته با محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.

در ادامه این دیدار، تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی ایران و عراق به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزیر آموزش عالی عراق رسید.