تهران- ایرنا- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین تشکل بخش خصوصی است و باید حامی تولید کنندگان باشد، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی شاهد حمایت نیستیم و هیچ اقدامی از سوی این نهاد در راستای همراهی با تجهیزات پزشکی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ساقی باقری‌نیا» با اشاره به طولانی بودن صدور مجوز در اداره کل تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: تاخیر در صدور مجوزهای تولید از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، در برخی موارد موجب فساد در محصولات می‌شود و توجیه اقتصادی نیز ندارد، از سوی دیگر خسارت‌های سنگینی را به تولیدکنندگان وارد می کند.

وی با اشاره به موانع گمرکی و وجود رقابت های نابرابر در مسیر تولید، خاطرنشان کرد: در برخی موارد مواد اولیه و قطعاتی که باید به سرعت ترخیص و وارد مدار تولید شوند با موانع گمرکی مواجه می‌شوند. این خلاء موجب می‌شود تا با وجود توان تولید داخلی، تجهیزات پزشکی از خارج کشور وارد کنند.

باقری‌نیا با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین تشکل بخش خصوصی است و باید حامی تولید کنندگان باشد، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی شاهد حمایت نیستیم و هیچ اقدامی از سوی این نهاد در راستای همراهی با تجهیزات پزشکی صورت نمی‌گیرد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی که باید رفع کننده مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی باشند، منفعل عمل می‌کنند و هیچ مسئولیتی را برای همراهی با این بخش قبول نمی‌کنند.

وی با اشاره به دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی، تاکید کرد: امیدواریم در ترکیب نهایی اتاق‌ها شاهد پررنگ شدن استقلال بخش خصوصی باشیم.

باقری‌نیا با اشاره به پایین بودن مشارکت و حضور زنان در اتاق بازرگانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک تشکل مردسالار است و نابرابری شدید بین مدیران و فعالان اقتصادی زن و مرد در اتاق به چشم می‌خورد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: بانوان کارآفرین فضا را برای حضور در اتاق مساعد نمی بینند و حضور کمرنگی در این نهاد دارند، این موضوع در تعداد نامزدهای زن در انتخابات اتاق حوزه تهران نیز به چشم می خورد.

باقری‌نیا با بیان اینکه مشارکت زنان در حوزه تهران کمتر از پنج درصد است، گفت: سهم ناچیز زنان در اتاق های بازرگانی موجب می شود منافع و حقوق زنان کارآفرین در این تشکل مهم بخش خصوصی کشور نادیده گرفته شود.