مشهد- ایرنا- بر اساس اعلام منابع رسمی ۱۷ دانش آموز در ۲ مدرسه دخترانه نیشابور و ۱۸ دانش آموز در یک آموزشگاه دخترانه قوچان امروز به دلایل نامشخص دچار علایم مسمومیت و به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹ و ۴۸ دقیقه تعداد ۱۷ دانش آموز به دلایل نامعلوم در ۲ مدرسه دخترانه در نیشابور دچار علایم مسمومیت شدند که کارشناسان عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور به سرعت آنها را تحت درمان قرار دادند.

دکتر محمد شورورزی افزود: پس از تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ مبنی بر بروز علایم مسمومیت دانش آموزان در این مدارس دخترانه سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به صحنه اعزام شدند.

وی ادامه داد:از این تعداد ۲ نفر از دانش آموزان به صورت سرپایی در محل درمان و ۱۵ نفر دیگر به بیمارستان حکیم منتقل شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور با بیان این که دل درد، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ از علایم ناخوشی این دانش آموزان بود گفت: علت این حادثه مشخص نیست و موضوع در حال بررسی است.

۱۸ دانش آموز در قوچان دچار بی حالی و روانه بیمارستان شدند

فرماندار شهرستان قوچان نیز امروز به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۸ دانش آموز آموزشگاه دخترانه عطار امروز در پی ادعای استشمام بویی شبیه گاز دچار بی‌حالی و تمامی این افراد با چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان موسی بن جعفر این شهرستان منتقل شدند.

عباسعلی صفایی افزود: با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته، تعدادی از دانش‌آموزان نیز به لحاظ جو روانی و نگرانی و اضطراب دچار استرس شده بودند اما مورد خاصی نداشتند.

وی ادامه داد:مسوولان از حوزه‌های مختلف شهرستان در مدرسه حضور دارند و موضوع در حال بررسی است و به محض این که به یک نتیجه جامع در مورد علل این حادثه برسیم حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ادعای مسمومیت های سریالی دانش آموزان از دیروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه در مدارس دخترانه خراسان رضوی مطرح شده است.

بستری ۲۵ دانش آموز با علائم مسمومیت در بیمارستانهای استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامگاه دوشنبه در این خصوص گفت: امروز تعدادی دانش آموز دختر از شهرستان های مشهد، کاشمر، نیشابور، تایباد و قوچان در سطح شهرستان های استان خراسان رضوی با علائم مسمومیت به بیمارستان های استان منتقل شدند که  ۲۵ نفر از آنان بستری و سایر دانش آموزان در ساعات اولیه مرخص شدند.

دکتر سید جواد حسینی افزود: تمامی دانش آموزان بستری شده دارای وضعیت عمومی مساعدی هستند که تا ساعاتی دیگر این تعداد نیز ترخیص خواهند شد.

وی ادامه داد : از میان دانش آموزان ترخیصی موردی از حضور مجدد در بیمارستان ها گزارش نشده و با توجه به شرایط بالینی، بازگشت علائم نیز بعید است.

دکتر حسینی افزود: نگرانی والدین کاملا قابل درک است و در این راستا تمامی کادر بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به مراجعان در هر ساعت شبانه روز در آمادگی کامل هستند.  

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق منابع و مراجع رسمی پیگیری نمایند اظهار کرد: برخی از رسانه های معاند تلاش بر برهم زدن آرامش در جامعه هستند و با انتشار اخبار کاذب در مسیر التهاب آفرینی تلاش می کنند.