تهران– ایرنا– در جریان درگیری معترضان حامی محیط زیست و پلیس آتلانتا در یک مرکز آموزشی در حال ساخت پلیس، سی و پنج نفر بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه ان بی سی امروز (دوشنبه) نوشت که هنوز از اتهام های احتمالی وارد شده به این افراد اطلاعی در دست نیست.

این شبکه آمریکایی نوشت که درگیری‌ها در اواخر بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد و در جریان آن چند فقره آتش‌ سوزی رخ داد و صدای ترقه در کارگاه جنگلی محل ساخت مرکز آموزش ایمنی عمومی آتلانتا واقع در ایالت جورجیا، شنیده شد.

پلیس ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از افراد «تحریک کننده غیربومی» که البسه سیاه رنگ بر تن کرده بودند «حمله هماهنگی را علیه تجهیزات ساختمانی و ماموران پلیس» انجام دادند.

اداره پلیس آتلانتا معترضان را متهم کرد که « قلوه سنگ، آجر، کوکتل مولوتف و وسایل آتش بازی: را به سمت ماموران پرتاب کردند.

۱۸ ژانویه (۲۸ دی)، پلیس یک معترض را به ضرب گلوله کشت. مسئولان محلی گفتند که او به سمت یک مامور راهداری شلیک و وی را مجروح کرده بود.

به نوشته ان بی سی، در گرماگرم اعتراضات اجتماعی علیه خشونت نیروهای پلیس، معترضان از آثار زیست محیطی مرکز فوق و نقش نمادین آن به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی نیروهای انتظامی آمریکا بیم دارند.