سید مهدی میرغیاثی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اعزامی به عسلویه اظهار داشت: سینما، هنر صنعت است و باید ساز و کاری مالی آن فراهم شود و چرخه اقتصادی در آن جریان داشته باشد.
وی افزود: اگر بخواهیم فیلمهایی که لازمه جامعه است و از بنیانهای آن است و به تعبیری برای سینمای ملی کار بسازیم، نباید فیلمهای خام و ناقص وارد این سینما شود؛ به ویژه در حوزههایی چون مقاومت که راه را باز کرده و مخاطب را با سینما آشتی میدهد و لذا لازم است تامل بیشتری در تولید این گونه فیلمها شود.
میرغیاثی درباره جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره امسال خیلی متفاوت از دورههای گذشته به لحاظ تولید، شیوه و مکان برگزاری است و در فضایی که با مفهوم مقاومت قرین است، برگزار میشود.
این منتقد سینمایی افزود: چه بهتر که دیگر جشنوارهها نیز در فضایی نزدیک به موضوع این رویدادها برگزار شود تا دریافتهای سینماگران واقعیتر و منطقیتر شود.
وی گفت: مفهوم مقاومت گستردهتر شده و در هر کجا که حق و باطل و تقابل بین این دو وجود دارد و به سمت حق میرویم، مفهوم مقاومت را به همراه دارد؛ حتی در جنگهای نوین و ترکیبی باید این مفهوم را گسترش داده و از آن استفاده کنیم.
هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به دبیری جلال غفاری قدیر از ۱۲ اسفند کار خود را در عسلویه آغاز کرد و آیین پایانی این جشنواره شامگاه چهارشنبه،۱۷ اسفند بر روی عرشه ناو شهید رودکی برگزار شد.