تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت غذای دانشجویی و برنامه وزارت علوم برای بهبود کیفیت آن گفت: پیگیر بودجه بیشتر برای دانشگاه‌ها هستیم و تلاشمان این است که با امکانات و اعتبارات موجود بتوانیم از شرمندگی دانشگاه‌ها بربیاییم. 

محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این خصوص اظهار داشت: قیمت غذا را که تغییر نداده ایم و قیمت غذای دانشجویان حدود یک دهم آن قیمتی است که برای دانشگاه‌ها هزینه برمی‌دارد.

وی درباره تامین بودجه تغذیه دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: بودجه به سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی ارتباط دارد و ما هم به عنوان وزارت علوم متقاضی بودجه بیشتر هستیم.

زلفی گل گفت: پیگیری می کنیم که بودجه بیشتری بگیریم و امیدواریم بتوانیم تا آن حدی که دانشگاه‌ها مورد انتظارشان است مطالباتشان را برآورده کنیم.

به گزارش ایرنا، اخیرا اعتراضاتی در برخی دانشگاه ها به ویژه تعدادی از دانشگاه های سطح یک کشور در خصوص کیفیت و قیمت غذای دانشجویی اتفاق افتاده بود. دانشجویان نسبت به کاهش کیفیت غذا به رغم افزایش قیمت آن اعتراض داشتند.

پس از بروز این اعتراضات، با پیگیری و نظارت بیشتر مسوولان در برخی دانشگاه ها وضعیت بهبود یافته و اعتراضات نیز پایان یافت. با این حال وزارت علوم خود را موظف دانسته برای بهبود امور این مساله را پیگیری کند و بر همین اساس خواهان بودجه بیشتر برای وزارت علوم و دانشگاه ها شده است؛ موضوعی که باید برای به نتیجه رسیدن آن منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه به عنوان سیاستگذاران و تصمیم‌گیران اصلی در این زمینه باشیم.