آستارا- ایرنا- یک مرکز مشاوره خانواده روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان آستارا در مرکز این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر و مسئول فنی مرکز مشاوره خانواده مهر آستارا در این آیین تشریح کرد: این مرکز در زمینه انواع اختلالات روان‌پزشکی، رفتاری، تحصیلی و خانوادگی به ویژه مشاوره‌های ازدواج و طلاق فعالیت خواهد کرد.

علی آسایش افزود: رویکرد مرکز که با حمایت معاونت اجتماعی سپاه ناحیه آستارا راه‌اندازی شده است، بیشتر بر این مساله متمرکز خواهد بود که افرادی که می‌خواهند طلاق بگیرند را با مشاوره درست از تصمیم‌شان منصرف کنیم و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

وی بیان کرد: همچنین با همکاری کارشناسان مشاور (مشاوران دینی و حقوقی که در این مجموعه همکاری خواهند کرد) تلاش خواهد شد تا آمار ازدواج در شهرستان آستارا کمی بالا برود و با قرار گرفتن در خدمت خانواده‌ها افراد را به امر مقدس ازدواج تشویق کنیم.

مدیر و مسئول فنی مرکز مشاوره خانواده مهر آستارا اضافه کرد: ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر از دیگر ماموریت‌های اصلی این مرکز خواهد بود و در مجموع تلاش می‌شود تا در خدمت همه خانواده‌هایی باشیم که به مشاوره و روان‌درمانی نیاز دارند.

وی عنوان کرد: افراد کم‌برخوردار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی و سایر افرادی که از سوی نهادهای حمایتی معرفی شوند، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد و سایر خانواده‌ها نیز بر اساس توانایی مالی تا حدود ۵۰ درصد از تخفیف برخوردار خواهند شد.

حدود ۱۰ مرکز مشاوره در زمینه‌های گوناگون در شهرستان آستارا فعال است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت قرار دارد.