اراک - ایرنا - معاون وزیر کشور گفت: دولت حمایت قاطع از کار جهادی و تلاش برای تامین کالا و رفع دغدغه مردم دارد و هر تولیدکننده‌ای که به تنظیم بازار، تأمین رفاه و جلب رضایت مردم کمک کند، در اولویت حمایت دولت قرار دارد و شایسته تقدیر است.

«محسن کوشش‌تبار» شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از شرکت لاستیک پارس شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران، افزود: تلاش برای تامین نیازهای مردم، تشکیل نمایشگاه‌ها و مشارکت صنوف برای عرضه کالای شب عید، اولویت مهم دولت در روزهای پایانی سال است.

وی بیان کرد: برای تامین میوه شب عید نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای استان‌های کشور صورت گرفته و با توجه به تهیه میوه‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی برای هر استان به طور جداگانه از مدتی قبل، کار عرضه این محصولات در محل‌های مشخص شده در روزهای پایانی اسفندماه با هدف تنظیم بازار انجام‌ می‌شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در نشست ستاد ملی تنظیم بازار، برنامه‌ریزی، طراحی و جانمایی در بیشتر نقاط کشور به همت وزارت کشور و وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته تا اماکن و فضاهایی را در اختیار اتاق‌های تعاون قرار دهند که تا ۱۸ اسفندماه جاری مراکزی برای خرید آسان‌تر مردم در استان‌ها و شهرهای بزرگ راه‌اندازی شود.

کوشش‌تبار اظهار داشت: هدف از ایجاد فروشگاه‌ها یا نمایشگاه‌های بهارانه، خرید مستقیم محصولات با حذف واسطه‌ها، قیمت مناسب و کیفیت بالا است.

وی عنوان کرد: تولید لاستیک در شرکت پارس روند پرشتابی دارد و این واحد تولیدی برای تامین نیاز بازار به این محصول در سه شیفت کاری فعالیت دارد و تاکنون موفق به ایجاد یک‌هزار اشتغال شده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: لاستیک از جمله کالاهایی است که مدیریت بر عرضه و تقاضای آن در ستاد تنظیم بازار بطور جدی پیگیری و رصد می‌شود.

کوشش‌تبار عنوان کرد: سیاست دولت تقویت و کمک به چنین مجموعه‌هایی است که فعالیت آنان موجب تنظیم بازار و رفع نیاز مصرف کنندگان به کالاهای استراتژیک شده است.

وی اظهار داشت: توجه این واحد تولیدی به «آر اندی» و تنوع در تولید برای تامین نیازهای کشور بویژه در ماشین آلات سنگین و کشاورزی قابل توجه است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: وجود ۳۰۰ نمایندگی عرضه کالا در کشور از توفیقات این واحد تولیدی است و انبار خالی با توجه به حجم بالای تولید بیانگر آن است که محصول تولیدی به سرعت وارد بازار فروش و شبکه توزیع می‌شود.

کوشش تبار افزود: نیاز این واحد تولیدی به وام و تزریق نقدینگی به منظور بازسازی و نوسازی وضعیت موجود و نیز نیاز به طرح‌های توسعه‌ای از جمله مشکلات این شرکت است که تلاش می‌شود از طریق بانک ملی وام مورد نیاز تامین شود و برای تحقق اهداف توسعه‌ای در راستای تقویت وضعیت کمی و کیفی کالا سازوکار لازم حمایتی اتخاذ شود.