تهران – ایرنا – تارنمای سی ان ان به نقل از پلیس آتلانتا نوشت که دستکم ۲۳ تن از بازداشت شدگان هجوم به محل احداث یکی از اماکن پلیس آمریکا به تروریسم متهم شدند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان ساعاتی پیش نوشت که در جریان آشوب بعد از ظهر یکشنبه (۱۴ اسفند) در مجاورت محل احداث "مرکز آموزش ایمنی آتلانتا"، که معترضان آن را "شهر پلیس" نام نهاده اند، ۳۵ نفر بازداشت شدند. به باور مخالفان، احداث این آموزشگاه به محیط زیست آسیب زده و مبلغ توسل نیروهای پلیس به تجهیزات و جنگ افزار نظامی خواهد بود.

در بیانیه اداره پلیس آتلانتا آمده که تنها دو تن از بازداشتی ها اهل ایالت جورجیا هستند و دیگران از ایالت های دوردستی مانند مِین و آریزونا یا حتی کشورهای کانادا و فرانسه به محل تظاهرات آمده بودند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، درگیری‌ها در اواخر بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد و در جریان آن چند فقره آتش‌ سوزی رخ داد و صدای ترقه در کارگاه جنگلی محل ساخت این مرکز شنیده شد.

پلیس در نخستین بیانیه خود اعلام کرد که گروهی از "محرکین غیربومی" که البسه سیاه رنگ بر تن کرده بودند "حمله هماهنگی را به تجهیزات ساختمانی و ماموران پلیس" انجام دادند.

اداره پلیس آتلانتا معترضان را متهم کرد که " قلوه سنگ، آجر، کوکتل مولوتف و وسایل آتش بازی" به سمت ماموران پرتاب کرده اند.

۱۸ ژانویه (۲۸ دی)، پلیس یک معترض را به ضرب گلوله کشت. مسئولان محلی گفتند که او به سمت یکی از ماموران پلیس راه شلیک و وی را مجروح کرده بود.