تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بزرگترین جشن نور کشور در پایتخت خبر داد و گفت: این جشن تا عید سعید فطر در تهران پابرجا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صیادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه بزرگترین جشن نور کشور با عنوان «تهران زیبا» با طراحی و ساخت ۵۰ اثر هنری در قالب سازه‌های نوری توسط هنرمندان و مجریان حوزه نور و نورپردازی شهری در بوستان ملت برپا شد.

وی افزود: این آثار هنری نوری با الهام گرفتن از موضوعاتی همچون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط و هنر انتزاعی طراحی، ساخته و در قالب یک چیدمان محیطی در بوستان ملت نصب شده است.

صیادی، توجه به نور را یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی در حوزه طرح‌های شهری عنوان کرد و گفت: جشن نور «تهران زیبا» بزرگترین تجربه کشور در حوزه رویدادهای طراحی و ساخت سازه‌های نوری است که می‌تواند با استمرار به یک برند شهری تبدیل شود.

وی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: این رویداد تا پایان ماه مبارک رمضان تصویری زیبا از زیست شبانه و شب‌های پایتخت ارائه کرده و به یک رویداد خاطره ساز تبدیل خواهد شد.

صیادی درباره صرفه جویی در مصرف برق گفت: در این زمینه نیز با شرکت برق هماهنگی لازم انجام شده و تلاش کردیم همه وسایل را از لوازم کم مصرف استفاده کنیم تا شاهد قطعی برق در سطح شهر نباشیم.

تهران در آستانه نیمه شعبان غرق نور شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از طراحی و اجرای صدها سازه نوری و بیش از ۲۰ هزار متر مربع نور آرایی در پایتخت به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

وی افزود: در آستانه نیمه شعبان امسال، تعداد ۲ سقف نوری بزرگ و صدها سازه نوری در میادین و نقاط شاخص شهر نصب شد که جلوه خاصی را به شب‌های پایتخت در این عید بزرگ می‌دهد.

صیادی با اشاره به اجرای سقف نوری بزرگ در میادین شهر تهران گفت: بزرگترین سقف نوری در میدان ولی عصر (عج) به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و به شکل خورشید اجرا شده که تا پایان ماه مبارک رمضان در این میدان باقی خواهد ماند.

به گفته وی، در نیمه شعبان امسال باغ گل نرگس‌های نوری با ۱۹۰ سازه در میدان بهارستان اجرا شده است ضمن اینکه در نقاط مختلف شهر تهران نیز این سازه‌ها جانمایی و نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برنامه‌های حوزه نور این سازمان در نیمه شعبان امسال را از نظر کمیت و کیفیت کم سابقه عنوان کرد و افزود: علاوه بر میادین اصلی شهر در مناطق ۲۲ گانه پایتخت نیز تونل‌های نوری طراحی و اجرا شده است.