شهرری- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک مدرسه دخترانه گفت: کسب علم در کنار ورزش، حفظ سلامت جسمانی و برقراری عدالت آموزشی سه ویژگی برتر طرح شهید حاج قاسم‌ سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا, یوسف نوری روز سه شنبه در آیین افتتاحیه ۵۵۰ پروژه از مرحله دوم طرح شهید سردار سلیمانی در دبیرستان حضرت معصومه(س) شهرری افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی سرباز امام زمان (عج) بود و به اجرای این طرح برکت داد و با کمک مدیران کل استان ها کار پیش رفت و طرح اجرا شد.

وی یادآورشد: برای حکمرانی حضرت مهدی(عج) ویژگی هایی را ذکر می کنند که ویژگی اول علم و دوم امنیت است که بخشی از آن بر می گردد به اینکه انسان باید آماده باشد و سلامت جسمانی داشته باشد تا امنیت فراهم شود و اصل سوم عدالت است.

نوری اظهارداشت: برای دستیابی به عدالت در این طرح امکان دسترسی همه دانش آموزان به فضاهای ورزشی فراهم شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح، یک هزار و ۲۰۰ زیر طرح اجرا شد که با مشارکت جمعی در کمتر از یک سال به نتیجه رسید و برای همه دانش آموزان به ویژه دختران فضای مناسبی را فراهم ساخت.

نوری ادامه داد: دولت نیز به طرح های ورزشی در کنار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه جدی دارد و در همه سفرهای استانی نیز آن را مد نظر قرار می دهد.

طرح شهید سلیمانی برنامه طراحی، بهینه سازی، متناسب سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت مناطق محروم است.

۵۲۴ زمین چمن مصنوعی و کفپوش روباز، ۱۲ سالن ورزشی سقف بلند ۴۶ زمین ساحلی و ۴۳۵ کلاس درس تربیت بدنی در مرحله نخست اجرای این طرح به بهره برداری رسید.

۳۸۱ زمین چمن مصنوعی و کفپوش روباز، ۵۰ زمین ساحلی، ۲۳ سالن ورزشی سقف بلند و ۹۶ کلاس درس تربیت بدنی در مرحله دوم این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش و به صورت بر خط در سراسر کشور افتتاح شد.