اراک - ایرنا - رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران زنانه اراک گفت: ۱۰ بازرس زن این اتحادیه به همراه بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اداره بهداشت، فعالیت آرایشگران را در آستانه نوروز رصد می‌کنند.

«مژگان قناتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تخلف در این صنف در قالب شکایت به کمیسیون مربوطه ارجاع و در قدم اول کدخدامنشی و در ادامه، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد شکایت از صنوف آرایشگران اراک در سال جاری رسیده که ۹۵ درصد این شکایات حل و فصل شده و به تعزیرات گزارش نشده است.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران زنانه اراک ادامه داد: واحد صنفی آرایشگران زنانه در صورت نداشتن جواز و موارد غیراخلاقی مهر و موم می‌شود که تاکنون این موارد از پیرایشگران اراک گزارش نشده است.

قناتی افزود: نرخ نامه خدمات آرایشگران در محل سالن آرایشگاه‌ها در معرض دید مراجعان قرار دارد و با توجه به شرایط اقتصادی و نوسان قیمت‌ها، بانوان می‌توانند با تهیه لوازم پیرایش از خدمات سالن‌های زیبایی استفاده کنند.

وی بیان کرد: تلاش بازرسان اتحادیه در این مسیر است تا از تخلف و فعالیت زیرزمینی در این رشته صنفی جلوگیری به عمل آید و با تلاش بازرسان، تاکنون موردی مبنی بر ارایه خدمات نامتعارف زیبایی گزارش نشده است.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران زنانه اراک، به زنان و دختران جوان توصیه کرد: برای دریافت خدمات زیبایی فقط به سالن‌های زیبایی دارای تابلو و مجوزدار مراجعه کنند و هرگز با تبلیغات در بستر فضای مجازی سلامت خود را به خطر نیندازند.

یک‌هزار سالن آرایش زیبایی ویژه بانوان در اراک و حومه فعال است.