ایرنا - ساری - مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای میزبانی از مسافران نوروزی در این استان گفت: به همین منظور ۸۷۰ نجاتگر به همراه یک هزار جوان هلال احمرخدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان را انجام خواهند داد.

غلامعلی فخاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر استقرار نیروهای امداگر و نجاتگر در پایگاه های هلال احمر، نیروهای جوان در قالب ۱۸ پست ایمنی و سلامت ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۳۴ پایگاه مجهز امدادی ،یک مرکز امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۵دستگاه آمبولانس از جمله امکانات و تجهیزات تعبیه شده برای خدمات نوروزی در مازندران هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: علاوه بر ارایه خدمات امدادی و سلامت محور در پایگاه ها ، برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام خواهد شد.

مازندران در طول سال همواره مقصد مسافران زیادی است و سالانه میلیون ها نفر به این استان می آیند اما در برخی ایام خاص این آمد و شد مسافران فراتر از زمان های دیگر است.

از آن جمله نوروز به عنوان ایام خاص و پُرمسافر به مازندران به شمار می رود به طوریکه جذابیت های طبیعی این استان از جمله جنگل و دریا و آثار تاریخی آن افراد زیادی را روانه این استان می کند.

به طوریکه بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ میلیون نفر شب اقامت مسافر در این استان ثبت شده است و پیش بینی می شود نوروز امسال بعد از سه سال دوران کرونایی بیش از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت مسافر در این استان را شاهد باشیم.