اردبیل- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال گفت: نحوه دهک‌بندی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باعث شده ۶۰۰ خانوار تحت پوشش در شهرستان خلخال در آستانه حذف از دریافت خدمات این نهاد قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا مظلومی روز سه‌شنبه در نشست با فرماندار خلخال با اشاره به نارضایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد از نحوه دهک‌بندی خانوارها اظهار کرد: نحوه دهک‌بندی خانوارها موجب شده تا دهک‌های بالای دهک سه جامعه تحت پوشش این نهاد حمایتی از دریافت مستمری محروم شوند به طوری که هم‌اکنون ۶۰۰ خانوار تحت پوشش در آستانه حذف از لیست مستمری بگیری دارند و انتظار از مسئولان استان و کشوری تجدیدنظر در نحوه دهک بندی خانوارهای بی‌بضاعت جامعه است.

وی ادامه داد: در حالی که شاخص محرومیت در استان اردبیل ۱۱ درصد است این شاخص در شهرستان خلخال ۱۵ درصد و چهار درصد بالاتر از میانگین استانی است و این امر موجب شده تا جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی در خلخال بیشتر از سایر شهرستان‌های استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۵ درصد از جمعیت شهرستان خلخال انواع خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی از جمله مستمری ماهانه، کمک‌های موردی، تامین شهریه تحصیل دانش‌آموزی و دانشجویی ، جهیزیه نوعروسان، کمک‌های مالی درمانی و سایر کمک‌های حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی خلخال هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی را فقرزدایی و توانمندسازی به جای تولید فقر و وابستگی اقتصادی خانوارها ذکر کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی خلخال در سال جاری با پرداخت بیشترین میزان تسهیلات، رتبه نخست اشتغال‌زایی را در استان کسب کرده است.

وی افزود: هدف‌گذاری برای تامین مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خلخال ۱۰۰ درصد محقق شده به طوری که در سال جاری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی در خلخال جذب و برای محرومین تحت پوشش هزینه شده است.

فرماندار خلخال هم در این جلسه کسب رتبه نخست در بسیاری از شاخص‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی این شهرستان را افتخاری برای خدمت‌رسانان به محرومین جامعه خلخال عنوان کرد.

سیدجواد یحیی‌زاده گفت: از بدو تشکیل این نهاد حمایتی خدمات ارزشمندی به جمعیت کم‌درآمد و بی‌بضاعت صورت گرفته و خدمات کارکنان این نهاد به طبقات محروم جامعه بر کسی پوشیده نیست.