تهران_ ایرنا_ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تخلیه یک ساختمان اداری متعلق به وزارت ورزش و جوانان در بلوار نلسون ماندلا، گفت: با اینکه هیچ نشانه ای از پرخطر بودن این ساختمان دیده نمی شود، اما ملاک اصلی نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

سید جلال ملکی در خصوص تخلیه یک ساختمان اداری متعلق به چند فدراسیون ورزشی به دلیل ناایمن بودن به خبرنگار ایرنا، افزود: طبق بررسی های انجام شده ساختمان فوق هیچ نشانه ای از پرخطر بودن ندارد.

وی تاکید کرد: عوامل متعددی در تشخیص ساختمان پر خطر نقش دارد که یکی از مهمترین مشخصات تخریب جزیی و یا شکستگی و ایجاد ترک در بخش هایی از ساختمان است.

ملکی ادامه داد: تمامی عملیات ساخت و ساز طبق پروتکل سازمان نظام مهندسی صورت می گیرد و هیچ شخصی نمی تواند در خصوص پرخطر بودن یک ساختمان اعلام نظر کند.

به گفته وی، مالک ساختمان در صورت مشاهده نشانه هایی از ایجاد ناامنی در ساختمان، باید نظام مهندسی را مطلع کند تا بررسی های لازم در این خصوص انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شنیده می‌شود ساختمان فدراسیون‌های ورزشی اتومبیلرانی، شمشیربازی، گلف، اسکواش، بیماری های خاص و اسکی واقع در خیابان نلسون ماندلا نشست کرده و این فدراسیون ها به دلیل احتمال تخریب، ساختمان را ترک و فدراسیون های خود را تعطیل کردند.