یزد- ایرنا- همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و هفته احسان و نیکوکاری سه‌شنبه شب در آیینی با حضور مردم و مسئولان ۵۰ سری جهیزیه بین نوعروسان مهریز یزد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جهیزیه‌ها شامل یخچال، گاز، لباسشویی، یک تخته فرش و جاروبرقی در مجموع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال تامین و بر اساس شرایط به نوعروشان زیرپوشش در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز اهدا شد.

رییس کمیته امداد امام امام خمینی (ره) مهریز گفت: زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند از طریق ارتباط با کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر اهدا کنند.

سید وحید کمالیان در حاشیه توزیع جهیزیه‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک هزینه ازدواج نوعروسان نیازمند تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت می‌شود و هم اکنون ۸ نوعروس نیازمند دیگر منتظر یاری خیران هستند.

همچنین فرماندار مهریز در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام زمان (عج) به اهمیت همکاری و مشارکت بخش خصوصی در کنار اقدامات دولت برای افزایش جمعیت و جوانی آن در منطقه اشاره و توزیع جهیزیه را اقدامی لازم و ارزشمند ذکر کرد.

محمد دهقان بنادکی از تلاش و اقدام کمیته امداد مهریز در ارتباط با اجرای برنامه های فرهنگی و تهیه و توزیع جهیزیه قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد و ادامه داد: کمک به خانواده های نیازمند در موضوع مهم ازدواج باید همواره در راس امور در شهرستان قرار گیرد.

وی بیان کرد: همکاری مردم و خیران در امور مختلف فرهنگی و اجتماعی جزو برنامه های مهم و برای تحقق آن زمینه در شهرستان فراهم است و همه باید در کنار هم برای رسیدن به اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی در حوزه ازدواج تلاش داشته باشیم.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز یک هزار و ۲۷۰ خانوار با ۲ هزار و ۱۵۶ نفر را زیرپوشش دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.