بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: بدون شک از نقش مهم سربازان گمنام در برقراری امنیت و اقتدار ایران اسلامی نباید گذشت، کسانی که به دنبال ایرانی استوار و پاینده هستند.

محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه با صدور پیامی فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را تبریک گفت و افزود: ایران اسلامی با تلاش این سربازان به جزیره ثبات و آرامش تبدیل شده است و امنیت کشور مرهون خون شهیدان و فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

وی در این پیام آورده است: هفته سربازان گمنام که امنیت را برای ایران به ارمغان آورده است با امنیت عدالت برای محرومان و مستضعفان جهان از سوی مهدی موعود می تواند بشارت جهانی عاری از تخاصم باشد.

انتظار موعود یک اصل مهم در تفکر شیعی

استاندار خراسان شمالی به مناسبت میلاد خجسته حضرت مهدی (عج) در ادامه این پیام می افزاید: در عصر غیبت، شیعیان وظیفه دارند با انتظار فرج، ضمن اصلاح خود و جامعه و مبارزه با ستم و فساد، زمینه تشکیل حکومت جهانی ولی عصر(عج) را فراهم کنند.

این پیام اضافه می‌کند: در روزگاری که منتظران برای طلوع آفتاب امید لحظه شماری می‌کنند، بر ما واجبست در عصر غیبت، با انتظار فرج و تمهید مقدمات جامعه را مهیای این مهمان آسمانی کنیم و زمینه‌ ظهور امام عصر(عج) را فراهم سازیم.

حسین نژاد در این پیام می گوید: نیمه شعبان این سالروز ولادت «ولی الله اعظم »حضرت مهدی موعود را به هم استانی های خود این بی ریاترین شیعیان و ملت ایران و خاصه به سربازان گمنام حضرتش تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حضرت "حجت بن الحسن المهدی" (عج ) دوازدهمین پیشوای معصوم، بنابر برخی روایات در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری قدم به این گیتی نهاد.

کنیه آن حضرت در بیشتر روایات اسلامی، ابوالقاسم و القاب ایشان "مهدی، حجه الله، بقیه الله، صاحب الزمان، منتظر، قائم و..."است که این خود بیانگر آن است که موعود همه ملت ها همان وجود مقدس منتظر غایب، حضرت حجت بن الحسن العسکری (ع) است.