تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

ساری – ایرنا - ماه شعبان که از راه می رسد، پس از سپری شدن آغازین روز های آن که مصادف با ولادت امام حسین علیه السلام، حضرت ابالفضل علیه السلام و امام سجاد علیه السلام است، شهر و دیار، کوی و برزن به جنبش و تکاپو برای گرامیداشت مولود نیمه شعبان افتاده است.

به گزارش ایرنا ، از این رهگذر صحنه های زیبای عشق به مهدی موعود علیه السلام در جنبشی کاملاً مردمی و عاشقانه خلق می شود که بدون شک در ایام دیگر سال مثل آن تکرار ناشدنی است. ‎ ‎

شعبان برای همه مسلمانان دنیا نماد جشن و سرور است ماهی که در آن ولادت ائمه بزرگوار رقم خورده است و اوج این شادی ها در نیمه این ماه است روزی که در آن مولودی متولد شد که به بزرگواری اش هرگاه نامش بیان می شود همه ایستاده اند.

مازندران که مزین به عنوان دیار علویان است پیش از این روز برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم های جشن این روز را برگزار کرد.

در جلسات استانی برگزاری جشن مراسم شعبانیه در تمامی شهرستان ها به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف فرمانداران اعلام شد و آنها تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن آن بکار بستند .

همچنین امروز چهارشنبه همایش "منتظران" در شهرستان های قائمشهر ، ساری ، بهشهر ، بابل ، آمل ، چالوس و تنکابن با حضور آحاد مختلف مردم برگزار شد .

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به عنوان مسول کمیته کودک و نوجونان ستاد اعیاد ماه شعبان استان برنامه ریزی های خود را حول محور اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی برای بیان موضوع مهدویت کرده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برابر زمانبندی این اداره کل ، آموزش و پرورش و سپاه کربلای مازندران جشن دانش آموزی با عنوان " پیک انتظار" دراین ایام در حال برگزاری است.

حامد فاضلی کبریا با اشاره به اینکه تنکابن، چالوس، آمل، بابل ، پل سفید، ساری و بهشهر شهرهای میزبان برگزاری این مراسم است، افزود:جشن های دانش آموزی پیک انتظار طی روزهای اخیر و پیش از نیمه شعبان و امروز در این شهرها به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: پیک انتظار با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه است که برای این منظور هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان از طریق یک دستگاه تریلی در این شهرها حضور می یابند و نمایش ، جنگ شادی ، مسابقه و سرود اجرا می کنند.

همچنین در قائمشهر که نام این شهرستان به نام امام زمان (عج) مزین است اجرای ویژه برنامه ها و همایش منتظران به استعداد ۵۰ هزار نفر برگزار شد.

علاوه بر برنامه ریزی های مسوولان برای جشن اعیاد شعبانیه ، مردم نیز دوشادوش مسوولان وارد عمل شده اند و امروز در سالروز ولادت امام زمان(عج) خانه مردم مازندران محل برگزاری مراسمات و جشن های این روز است.

مسوول هیات های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حدود ۲۰۰ هیات مذهبی به تعداد حدود ۳۰۰ نفر در این هیات ها فعالیت دارند .

سید محسن محمودی افزود: هیات های مذهبی در مناسبت های مختلف دینی و مذهبی اجرای برنامه های متناسب با این ایام را برگزار می کنند که نیمه شعبان از جمله این مناسبت ها است.

وی ادامه داد: در اعیاد نیمه شعبان امسال هیات های مذهبی کارناوال های شادی در شهرهای مختلف براه افتاد و همچنین ایستگاه های صلواتی و جشن های متمرکز با حضور قاریان مطرح استان انجام شد.