تهران- ایرنا- سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره جنوبی بلافاصله پس از ورود به این کشور، فتح جام ملت‌های آسیا را هدف گرفت!

به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا، یورگن کلینزمن، سرمربی آلمانی جدید تیم ملی کره جنوبی بامداد امروز از طریق فرودگاه اینچئون، وارد کره جنوبی شد.

وی در بدو ورود به این کشور در جمع خبرنگاران گفت: هدف قهرمانی در جام ملت‌ها است. وقتی پیشنهاد کره را دریافت کردم، با غرور و افتخار پذیرفتم. چندین بار به کره سفر کرده بودم. کشور خوبی است و مردمان خوب و تیم خوبی دارد.

کلینزمن ۵۸ ساله در دوران بازی به همراه آلمان جام جهانی ۱۹۹۰ را فتح کرد و سپس به عنوان مربی این تیم را به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ رساند. او در ادامه به آمریکا رفت و این تیم را هم به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۴ رساند و ماه گذشته به عنوان سرمربی کره انتخاب شد.

کره جنوبی که از سال ۱۹۶۰ تاکنون، قهرمان آسیا نشده، به جام ملت‌های ۲۰۲۳ راه یافته و برای آغاز ماجراجویی با کلینزمن در این رویداد، باید تا ژانویه سال آینده منتظر بماند.

کلینزمن در سال ۲۰۱۶ و پس از سال آمریکا را ترک کرد و تنها دوره مربیگری او پس از جدایی از تیم ملی آمریکا، ۷۶ روز حضور روی نیمکت هرتابرلین بود که ژانویه ۲۰۲۰ تمام شد.

وی درباره عملکرد کره در جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور پائولو بنتو، گفت: آنها در قطر خوب بودند و من هم برای موفقیت این تیم نهایت تلاشم را خواهم کرد. کره جنوبی از گاس هیدینک تا بنتو، تیم‌های خوبی ساخته و می‌تواند تیم‌های قدرتمندی همچون پرتغال و آلمان را در جام جهانی شکست دهد.

کلینزمن نخستین آزمون خود روی نیمکت کره را در دیداری دوستانه برابر کلمبیا(۲۴ مارس-۴ فروردین) تجربه خواهد کرد و سپس چهار روز بعد به مصاف اروگوئه می‌رود. رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود هم در اکتبر کلید می‌خورد.