گرگان - ایرنا - همزمان با نیمه شعبان هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی روستایی مددجویان کمیته امداد گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این تعداد از مجموع ۲ هزار و ۶۸۴ واحد تعهد شده کمیته امداد گلستان بود که بطور متمرکز در روستای عباس‌آباد کتول از توابع شهرستان علی‌آبادکتول افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: توسعه بدون توجه به زیرساخت‌ها مقدور و میسر نیست.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: گلستان جزو چهار استان فقیر کشور است و رسیدن به میانگین سرانه درآمد کشوری و جبران عقب‌ماندگی استان نیازمند کار شبکه‌ای و ائتلافی است.

وی تاکید کرد: برای این منظور باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کنیم.

استاندار گلستان یکی از راهکارهای توسعه را ایجاد اشتغال برای جوانان در قالب تعاونی‌ها دانست و گفت: مسکن از مهمترین بخش‌های هزینه‌ای خانوارها است که دولت ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در سال را برای استان تعهد ایجاد کرد.

زنگانه ادامه داد: با توجه به مشکلات حوزه آب استان،
باید از برداشت آب‌های سفره‌های زیرزمینی خارج و به سمت شیرین‌سازی آب و استفاده از آب‌های سطحی حرکت کنیم.

وی یادآور شد: دولت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و عمرانی استان در مسیر توسعه و پیشرفت اختصاص داده است.

وی افزود: گلستان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و تلاش داریم تا پروژه‌ها طبق برنامه تکمیل و افتتاح شود.

استاندار گلستان گفت: اعتبارات مصوب از محل ردیف سازمان برنامه و بودجه و نیز سهم استان از محل تملک دارایی‌های استان که مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است، اختصاص داده شده است.

زنگانه یادآور شد: احداث و واگذاری پروژه‌های مسکن به مددجویان ارزشمند است که نیاز داریم همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیند تا پروژهای مسکن زودتر تکمیل و واگذار شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان‌ هم در این مراسم گفت: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های پنج و سه جانبه اجرایی شده و ۱۹۰ واحد مسکونی در شهرستان علی‌آبادکتول است.

عیسی بابایی اظهار کرد: مابقی واحدهای باقی مانده تا نیمه شعبان سال بعد احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار هزار و ۱۴۹ واحد باقی مانده، ۵۰۰ واحد دیگر نیز احداث می‌شود تا در پایان سال آتی هیچ مددجو روستایی تحت پوشش بی منزل نماند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های این نهاد، پیوست اشتغال داشتن ساخت منازل بوده که برای هر منزل، پنل خورشیدی در نظر گرفته شده تا مادران در کنار وظیفه خود، به اشتغال مشغول باشند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: برای این پنل‌ها به هر خانوار یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه داده شده و تا ۲۰ سال شرکت برق استان، برق‌های تولیدی را خریداری می‌کند

بابایی افزود: در ساخت مسکن‌های احداث شده، ۲۰۰ پاکت سیمان بطور رایگان داده شده و سپاه هم کار ایزوگام را انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب بلاعوض به مددجویان اهدا شده و بخشی هم از محل آورده مددجویان بود.