بیرجند - ایرنا - کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: یکی از وعده‌های خداوند در قرآن که مکرر هم تکرار شده، تشکیل حکومت جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد عباسی خیابانی روز چهارشنبه در اجتماع مردمی منتظران ظهور در مسجد امام حسین (ع) شهر بیرجند افزود: حکومت حضرت سلیمان (ع) یکی از نمونه‌های این حکومت جهانی است لذا خداوند مجدد در قرآن وعده تشکیل چنین حاکمیتی را داده و فرموده دین مردمی که عمل صالح انجام دهند نیز جهانی خواهد شد.

وی گفت: دینی که خداوند به آن اشاره داشته، همان اسلام است لذا به گواه قرآن باید به وعده‌های خداوند یقین پیدا کرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، امنیت و اعتماد را از خصوصیات جامعه بعد از ظهور برشمرد و اظهار داشت: تبدیل خوف و ترس به امنیت و آرامش نیز از وعده‌های خداوند است که با ظهور مهدی موعود (عج) محقق می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری از شیعیان به خصوص در یمن از ظلم ظالمان در وحشت هستند و امنیت ندارند، برخی مسلمانان حتی برای عمل عبادی خود از خانه خارج می‌شوند، غسل شهادت می‌کنند چون امیدی به بازگشت ندارند و احتمال می‌دهند در مسیر مورد تعرض وهابیت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام عباسی خیابانی گفت: امام زمان (عج) با ظهور خود دنیا را پر از عدل و داد می‌کند لذا وعده‌هایی که خداوند در قرآن داده با این ظهور محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد بین مسلمانان اوج بندگی در زمان ظهور است افزود: امام زمان جامعه دینی را مطابق آنچه خواست خداوند است، آماده می‌کند.

کارشناس مهدویت با بیان اینکه انسان در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) به نهایت و غایت عبودیت می‌رسد گفت: یکی دیگر از مواردی که در حکومت حضرت به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، عدالت‌گستری است.

وی اظهار داشت: بزرگترین هدف حکومت حضرت مهدی نیز رسیدن به بالاترین درجه عبودیت با نماز محسوب می‌شود لذا مهمترین برنامه فرهنگی امام زمان (عج) اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام عباسی خیابانی گفت: این باوری که می‌گویند امام زمان هنگام ظهور شمشیر به دست می‌گیرد و شروع به کشتن می‌کند، اشتباه است بلکه برنامه ایشان به صراحت در قرآن آمده لذا امام زمان (عج) با استدلال و تبیین، همه ادیان الهی حتی یهود و مسیح را دعوت به حق می‌کند و اگر کسی سرپیچی کرد، دست به شمشیر می‌برد.

مراسم شاد پیمایی و اجتماع مردمی منتظران ظهور در نیمه شعبان با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.