اهواز - ایرنا - بارندگی‌های ۲ روز اخیر در بیشتر مناطق خوزستان به گندمزارهای استان طراوت و شادابی بخشید و هوا را بهاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا بارش‌های متناوب ۲ روز اخیر که بنا به پیش بینی هواشناسی تا روز جمعه در اغلب مناطق خوزستان به خصوص شمال و شرق استان ادامه خواهد داشت نیاز آبی کشتزارهای گندم از کانال های آبرسانی برطرف کرد و دیمزارهای استان را از خطر آسیب نجات داد.

بارندگی‌ها سطح روان آب‌ها و مسیل‌های فصلی در مناطق شمال و شمال شرق خوزستان را افزایش داده و سطح ذخایر آبی سدهای استان را بهبود داده است.

در روزهای اخیر افزایش دما و از دست دادن رطوبت خاک، نگرانی‌هایی برای کشاورزان خوزستانی به وجود آورد اما با بارش‌های اخیر، دغدغه کشاورزان گندمکار که چشم به آسمان دوخته بودند، برطرف کرد.

دمای هوای برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز در روزهای اخیر تا ۳۰درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود که این تغییرات جوی سبب شد مردم به استفاده از وسایل سرمایشی روی بیاورند.

در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۶۲۵هزار هکتار گندم آبی و دیم در خوزستان زیر کشت رفت که ۴۳۵هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم است.

از سوی دیگر بارندگی‌های اخیر هوای غبار گرفته بسیاری از شهرهای خوزستان همچون کلانشهر اهواز ، ماهشهر ، هندیجان و دشت آزادگان که در روزهای اخیر به علت نشست هوا(اینورژن حرارتی) در شرایط ناسالم جوی قرار داشتند، در شرایط مطلوب قرار داد.

به پیش بینی هواشناسی خوزستان بارندگی‌ها در استان در اسفند ماه و فروردین ماه ۱۴۰۲ در شرایط نرمال خواهد بود.

بارندگی‌ها در خوزستان در پاییز امسال بسیار از کمتر از میانگین بلندمدت بود ولی میزان بارش‌ها در فصل زمستان از میانگین بلندمدت بیشتر بود.