اهواز-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فراگیری تدبر در قرآن و آموزه‌های آن موضوع بسیار مهمی است که در جامعه دانش آموزی همواره مورد تاکید و باید برای آن بصورت مستمر برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد چهارشنبه در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره ملی قرآن؛ عترت و نماز استان خوزستان در شهرستان لالی بیان کرد: این‌جشنواره یک فضای معنوی را در جامعه دانش آموزی استان ایجاد کرده است و تلاش داریم تا مباحث تدبر در قرآن را نیز در بین این قشر بیش از پیش ترویج دهیم.

وی گفت: امید است فرزندان این سرزمین با یادگیری قرآن در کنار آموزه های کتاب آسمانی زندگی کنند.

حمیدی نژاد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان بیان‌کرد: یکی از وظایف منتظران در عصر انتظار تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است و آموزش و پرورش نیز که وظیفه تربیت نسل ها را بر عهده دارد باید با نقش آفرینی فعال خود در این حوزه نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف در بین دانش آموزان اقدام کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اظهارکرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا زمینه ساز رشد میزان توزیع قرآن کریم در اروپا شد و امروز بسیاری از جوانان اروپایی به برکت قرآن کریم به اسلام روی آورده‌اند.

وی ادامه‌داد: موعود آخرالزمان در همه ادیان الهی وعده داده شده و امروز جهان تشنه عدالت است و این عطش برای تحقق عدالت در جهان تنها با ظهور منجی عالم بشریت محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه نظامی و حوزه بهداشت و درمان؛ نانوتکنولوژی و همچنین بخش‌های هسته‌ای و دفاعی افزود: امروز دشمن به دنبال تعطیل کردن مدارس است چرا که از پیشرفت ما می‌هراسد و می‌داند دانش آموزان طلایه داران عرصه پیشرفت کشور هستند.

حمیدی‌نژاد گفت: تمسک به قرآن و آموزه‌ها و معارف اهل بیت و تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های والای اسلام ضامن رشد و اعتلای انقلاب در همه عرصه‌ها است و امروز آموزش و پرورش پرچم دار اجرایی شدن سند تحول بنیادین در همه زمینه‌های آن است.

وی تاکیدکرد: تربیت نسلی وفادار و معتقد به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی امری مهم و اثرگذار در اجرایی شدن اهداف تمدن نوین اسلامی است.

خوزستان در چهار قطب میزبان برگزاری جشنواره ملی قرآن، عترت و نماز شده است. چهار شهرستان رامشیر، لالی، کارون و گتوند خوزستان به عنوان چهار قطب برگزاری جشنواره ملی قرآن، عترت و نماز در نظر گرفته شده است.

در هر قطب یکهزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر به مدت چهار شبانه روز مسابقه خواهند داد.