گرگان - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) ساخت ۱۷۰ خانه طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار گلستان در علی‌آبادکتول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این واحدهای مسکونی در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۸۲۴ مترمربع با ۹۴۵ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این مراسم گفت: در راستای اجرای طرح ملی مسکن با مشکلات عدیده‌ای از قبیل تامین مسکن مواجه بودیم که با پیگیری‌های انجام شده در شورای مسکن استان، تامین زمین اجرای پروژه‌ها برای ۲ سال اول محقق شده و کار الحاق‌ها، تهیه نقشه‌های تفکیکی و نقشه‌های ساختمانی اجرای پروژه‌ها نیز در حال انجام است.

مهدی ملک اظهار کرد: از پروژه‌های امروز در علی‌آبادکتول ۱۳۸ پروژه از باقی مانده طرح مسکن مهر و مابقی مربوط به نهضت ملی مسکن است.

وی بیان کرد: در گلستان عملیات احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را در دست اجرا داریم که تا فروردین ماه آینده ساخت ۳ هزار واحد هم در گرگان، گمیشان، بندرترکمن، گنبدکاووس، آزادشهر و علی‌آبادکتول آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال آینده بیش از ۶ هزار واحد در بافت‌های فرسوده گلستان احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات نوسازی و بهسازی این پروژه‌ها با بسته ۱۹ بندی تشویقی با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان‌ هم گفت: وظیفه نهاده شده بر استان برای ساخت مسکن روستایی سالانه ۷ هزار واحد است که برای سال اول ۸ هزار پروانه صادر شده و ساخت ۷ هزار واحد هم آغاز شده است.

سیدمحمد حسینی افزود: همچنین برای سال دوم ساخت ۹ هزار مسکن در نظر گرفته شده و ۱۸ میلیارد ریال با سود پنج درصد به عنوان تسهیلات این بخش در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار پروانه به بانک معرفی شدند که ۴ هزار مورد در مرحله انعقاد قرارداد است و تلاش داریم همه آن‌ها تا پایان سال به انعقاد برسد.